Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei... jeg har blitt veldig sår på den ene puppen og pumper derfor den.. men det går så treigt... bruker vertfall et kvarter på 40 ml... går litt frotere visgt han suger på den andre samtidig, men vansklig og finn een bra stilling da... (klarer ikke tvillingstilling) derfor pumper jeg jo ikke den så ofte... mens på den andre spiser han ca hver 2 timer... eller oftere.... Går produksjonen på pumpe puppen ned da? mister je til slutt melka i den? Bleo fortalt at jeg hadde masse melk¨på barsel...

Tenkte jeg skulle prøve skjol i morgen, men da går det to dager med liten aktivitet på pumpe puppen... men gjør det noe<???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må si at etter to barn så har jeg bedre erfaring med håndmelking enn med pumping. Det er også mer skånsomt for puppen. Har du fått opplæring i det?? Hvis ikke kan du kontakte ammehjelpen i ditt distrikt.

Hvis du klarer å pumpe eller melke tredje hver til fjerde hver time, skulle ikke produksjonen gå særlig ned. Hvis du ikke pumper mer enn et par ganger, sendes det jo signal til pumpepuppen at "her trenger vi ikke så mye melk".

Skrevet

Hvis du ikke pumper det brystet han ikke spiser av mister du melka, ja. Så jeg ville pumpet den hver 3-4 time. Evt prøv håndmelking

Er du sår pga feil ammeteknikk? I såfall bør du ta kontakt med ammepoliklinikk eller ammehjelpen. Jeg vil ikke anbefale å begynne med brystskjold hvis du ikke må, jeg mistet nesten all melka når jeg brukte det (3-4 dager!) og lillegutt gikk ned i vekt i stedenfor opp. Og jeg hadde maaaasse melk på barsel!

Lykke til! Det er forfærdelig å være sår!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...