Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til legen i morgen kl1400. Skal jeg da ta med morgenurin, eller kan jeg ta en rett før legetimen? Hvordan oppbevarer man urinprøven i løpet av dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

siden du skal såpass seint på dagen så hadde jeg nok tisset på det fantastiske glasset rett før legetimen ja:D

Skrevet

husker at med den første min tisset jeg alltid på morningen å tok med meg meg på skolen å leverte når jeg skulle til legen i 2 tiden....tror det er morgenurinen så er best.....men er faktisk litt usikker her....

Skrevet

ta morgen urinen, sett den i kjøleskapet (mamma sa man pleier å gjøre det visst nok..) .. bruker du urin fra senere på dagen kan den være utvannet og skjule evy protein i urin ol.. :)

Skrevet

Du SKAL ALLTID ha med deg MORGEN URIN til kontroller.....eller urin som har vært der i mer enn 4 timer.....

Det er viktig pga at senere på dagen er urinen utvannet og kan gi feile svar hos legen...

Lykke til...

Skrevet

sett den i kjøleskap ja.. ellers må du sørge for å ikke tisse på flere timer før du tisser i koppen rett før legetimen, det er derfor morgenurin er best for da har du hatt urinen i blæren lengst mulig (forhåpentlig)

Skrevet

Tusen takk for svar! Tenker vel at det er best med morgenurin, men ikke så fristende å sette den i kjøleskapet på jobben... hehe... Får se å sette den i kjøleskapet hjemme og stikke innom før timen.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Kan ikke du spørre legen om hva vi skal gjøre og poste svaret her?

Jeg pleier alltid ha time før jeg går på jobb. Men er jo ikke sikkert jeg alltid kan få det. Hadde vært interresant med svar fra de som skal ha prøven :)

Skrevet

Det skal helst være morgenurin, eller iallefall 4 timer siden du tissa ja. Men jeg skjønner ikke hvorfor dere sier den skal stå i kjøleskapet?

Er selv sykepleier, og vi setter faktisk urinprøvene i varmeskap, for at evt bakterier skal gro til større stammer og bli lettere å identifisere.

Så jeg har alltid brukt morgen urin som jeg ikke har satt i kjøleskapet, selv om legetimen er sent på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...