Gå til innhold

er det bare meg eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.. idag så sa jeg til kjæresten min det at vi kunne lage saftis siden det er så svarmt.. å da sa han det at jeg skulle passe på så jeg ikke blei feitere enn det jeg har blitt.. han sa også det at ene veninna hans hadde bare gått opp 5kg i 3mnd.. jeg er nå i 6mnd å har gått opp 15kg. han syntes det er altfor mye og sier at jeg iukke må spise mer enn nødvendig.. da føler jeg at jeg ikke kan være stolt over graviditeten min, og begynner å ta på meg store klær igjen.. jeg har egentlig alldri vært av den persjonen som liker å gå i singletter å "små" t-skjorter.. men men,,

er det sånn at man legger på seg forskjellig??

klem.. ps: takk for alle svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er mange måter å legge på seg på under et svangerskap. Og dersom du ikke dytter i deg feit og usunn mat + godterier, så er det nok en normal vektoppgang du har hatt. Jeg vet ikke hvilket utgangspunkt du hadde, men dersom du var slank fra før har du nok ikke gått opp mer enn du burde.

En saftis i varmen er ikke farlig, og den vordende far trenger jo ikke informasjon om antall kg?? Min mann får ikke det:)

Det er summen av sukker- og fettinntaket som er viktig, ikke antall kg. Det kan være så mange ting som gjør at du har gått opp. Og han burde passe munnen sin litt, og heller støtte deg i det å spise sunt til hverdags for at babyen skal ha det best mulig. Kanskje det å skifte litt fokus hadde vært fint for han?

Skrevet

eh...spis isen din med god samvittighet du...og det at venninna hannes legger på seg så og så mye betyr i grunn lite for din del:o) alle er vi forskjellige..og forresten,hadde min kommet og sagt noe slik,så tror jeg jeg ville bedt han passe sine egne saker!

Skrevet

Jeg ville bedt ham passe sine egne saker, så skal du passe på babyen!

Alle legger på seg forskjellig. Min manns kusine la på seg 30 kg i løpet av svangerskapet, og det meste var forsvunnet etter ca 4 måneder.

Men hvor fort det går av igjen er også individuelt!

Det er ikke alltid like lett å bli kvitt de ekstra kiloene, uavhengig om du har lagt på deg 3 eller 30 kg!

Du skal være stolt over kroppen din, den er med på å lage et fantastisk nytt menneske, og det burde kjæresten din være glad for.

Neste gang du er hos jordmor kan du ev ta opp kosthold med henne, og gi kjæresten din referat av dette etterpå. Eller han kan være med til jordmor og høre selv!

Skrevet

Jeg hadde nok blitt veldig lei meg hadde min samboer kommet med en slik kommentar.. Heldogvis er han en av de som sier, spis og kos deg nå, å gå gravid vil du antagelig bare oppleve en par ganger i løpet av livet, nyt det!

Jeg tror det er veldig individuelt hva man legger på seg i svangerskapet.. Selvsagt har det noe med inntak av mat og godis å gjøre, men er man sulten så er man sulten.. Og da må man jo spise..

Synes du skal kose deg jeg, og be han passe sine egne saker. Sammenlikning med andre gravide er det verste som er, for alle har forskjellig utgangspunkt og forskjellige graviditeter..

Skrevet

hadde vært så såra hadde min mann sagt det te meg,fytti så dårligt!! spis isen din du å kos deg i svangerskapet å drid i ka han meine.....e dårligt gjort...lykke te:)

Skrevet

hadde min kommet med en sånn komentar så hadde eg klikket på han..!! hehe

ja alle legger på seg forskjellig.. eg er 5 mnd på vei nå å har bare lagt på meg 3 kg.. å søstera mi er 5,2 mnd på vei å hun har lagt på seg 8 kg. så alt er forskjellig.. så spis isen din med goood samvittighet å ikke bry deg med hva han sier;) kos deg;)

Skrevet

Alle legger på seg forskjellig under svangerskapene ja, så det tror jeg du skal ta helt med ro:)

Skrevet

Utrolig ufølsomt av ham å si noe slikt, sånn sier man rett og slett bare ikke til sin gravide kvinne. Hadde samboer sagt noe slikt, så hadde en ørefik vært nært forestående, for det der er bare din sak.. 15 kg i 6. mnd er helt normalt. Er i 6. mnd sjøl, men har lagt på meg kun 2-3 kg, men dette er nok fordi jeg har noe å ta av fra før, og min kropp regulerer det litt sjøl. Forrige svangerskap la jeg på meg 9 kg i alt, så det er forskjellig. Ei venninne la på seg 40! Så man kan regne med alt, egentlig. Har du forklart ham akkurat hva du føler når han sier slikt? Du kan vel passe på din egen kropp, han er ikke mora di!

Skrevet

Man skal aldri sammenlignes med andre graviditeter, alle graviditeter er forskjellig!! Det tror jeg ikke typen din skjønner siden han sammenligner deg med en annen.

Spis isen din og det du føler for resten av svangerskapet =)

Jeg er nå i mitt 3 svangerskap og har lagt på meg godt begge de to første gangene, denne gangen er jeg gått ned. Men skjønner ikke hvorfor selv. Jeg spiser alt jeg har lyst på og koser meg med det.

Tenker heller på at hvis jeg har noen kilo for mye etter fødselen så får jeg heller prøve å gjøre noe med det senere.

Veide 58 kg da jeg ble gravid første gang og 78 kg da jeg var ferdig med svangerskap nr 2. Det er 20 kg etter at ungen er ute!!

Nå veier jeg 69 kg, og mye har forsvunnet etter ammingen.

Så kos deg du vennen og ikke bry deg om kjeresten din.

Vis han noen av forumene så kan han se at det er helt normalt å legge på seg!!

Skrevet

Dette har kjæresten din null greie på (si det til han!) og det er helt ok å legge på seg både 5, 10 og 15 kg under svangerskapet. Mange legger på seg mye mer, jeg gikk feks opp 25 kg forrige gang, da jeg var ferdig å amme var jeg kjempetynn. Både den gangen og nå hadde jeg ikke gått opp noe særlig etter de første 3 mnd (er ca 3 mnd nå), men kiloene kom fort på slutten. Så ingen grunn til å tro at ikke venninna hans kommer til å legge på seg minst like mye som deg... :-) Spis is med god samvittighet (men vær sunn til vanlig såklart) og fortell kjæresten at det er myyye bedre at du legger på deg et par ekstra kilo enn at du ikke kan kose deg og være trygg, blid, stolt og fornøyd med deg selv under svangerskapet!!

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...