Gå til innhold

dere som har født....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin i dag og lurer på om det er mulig å ikke kjenne at en har rier...heh...har mens murringer i ryggen nå....er så redd jeg ikke skal skjønne det er rier jeg har....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

rier KJENNER du he he

Skrevet

Ingen fare. Når du hyler etter mamma og banner på gubben og ser mannen med ljåen i øyekroken, da VET du at du har rier...

Skrevet

Ingen fare. Når du hyler etter mamma og banner på gubben og ser mannen med ljåen i øyekroken, da VET du at du har rier...

Må du ikke skremme livet av stakkaren he he

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Faktisk så finnes det de som har svake rier, og som ikke tenker at disse kan være rier fordi rier skal jo gjøre inni granskauen vondt! Jeg var selv på sykehuset (pga vannavgang) da jeg fikk rier, og jordmora trodde ikke jeg var i fødsel fordi mine var svake, korte og kom ikke regelmessige. Takk og pris sjekka hun åpninga, og den var jammen meg på 10 cm!

Men jeg hadde det jo vondt...sånn mensensmertevondt, i tillegg til at jeg hadde vondt i ryggen hele tida.

Er det slik at du har murringer konstant? Eller kommer de med mellomrom?

Skrevet

murringene er der konstant..........

Skrevet

Da er det nok vanlige murringer, og ikke rier, uten at jeg kan si noe sikkert ang fødsel. Kan jo hende det er starten på noe, men det er jo mange som går rundt med slike murringer, evt. maserier.

Uansett så har du jo ungen din om 2 uker, så det er ikke så lenge igjen!:-) Er du usikker på hva murringene skyldes så kan du jo ringe føden eller ta dette opp med jordmor. De kan jo sjekke om du har åpning eller er moden.

Skrevet

Det tok faktsisk noen timer før jeg skjønte at de jævlige smertene som kom med jevne mellomrom var rier...jeg dro ut å handla og var en tur på ikea jeg. SKjønte det først når jeg kom hjem...og jeg var 5dager over termin så burde jo venta riene...hehe, mulig jeg fortrengte det!

Skrevet

Jeg hadde svake rier.. Gikk med rier fra 01 og til kl 11 uten at det ga noen åpning.. Men de var vonde nok de altså!

Så du merker det,HELT sikkert =)

Skrevet

Riene skal komme og gå, ikke være der konstant. Dersom du har hatt kynnere, er det nokså lik disse bare at de er sterkere. Jeg var lik som deg og var redd jeg ikke skulle kjenne forskjell fordi jeg har høy smerteterskel og trenger litt tid før jeg skjønner det =) Men ingen fare, du SKJØNNER det! Hele magen trekker seg sammen som ved kynnere og det gjør vondt/ubehagelig. Dersom du feks holder på å gå (som fra bilen og inn på sykehuset) må du stoppe opp og holde på magen når riene kommer.

Lykke til! Det er nok noe som skjer snart =) Jeg fikk jenta mi på termindagen =)

Skrevet

IKKE hør på de som sier at du kjenner når det er rier.. Alle sa jo det til meg å.. endte med at jeg nesten holdt på å føde hjemme.. viste ikke at jeg var i gang før klokka var 00.45.. var på sjekk da.. hadde 9 cm åpning.. 01.14 var han ute.. jeg hadde ingen anelse om at det var fødsel på gang. trodde bare det var kynnere.. så ville sjekke.. for kynnerene ga seg ikke ( leste i en bok at de ikke skulle vare lenger enn 2 timer.. )

Skrevet

jeg hadde forresten murringer i ryggen hele dagen.. men trodde bare jeg hadde løftet galt eller noe.. for det var ikke HELT JÆVLI vondt som alle sier.. :)

Skrevet

En skal være rimelig korka for ikke å oppfatte rier....

Skrevet

Ikke korka, men superheldig over at de ikke gjør så jævla vondt!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...