Attpåklatten :-)™ Skrevet 1. mai 2007 #1 Skrevet 1. mai 2007 Nå har lille rosa og jeg hanglet i ukesvis......Jeg med kraftig allergi som aldri har vært så ille.....har gått på store doser allergimedisiner, men ikke blitt noe bedre i symptomene......slitt med pusten og hatt nok med å få nok oksygen siste dagene.... Lille rosa startet med høy feber for 2 uker siden, og for 1 uke siden nøyaktig kom en stygg hoste på kvelden som kastet på henne........ Den hosten fikk jeg etter noen dager også, og i natt har vi endt på legevakten etter at rosa har grått i hele natt....helt utslitt av hoste og slim og gørr.....stakkar liten.... Legen var ikke i tvil når vi kom, de symptomene der er helt typisk mycoplasma....en atypisk lungebetennelse, smittsom, men bærere trenger visstnok ikke bli syke. Hun anbefaler alle med stygg hoste, slim, hodepine, verking i ledd, evt feber (selv om det ikke er vanlig ved dette) både hos små og store om å sjekke det. Vi går bare i ring og smitter hverandre om ikke vi får behandling. Legen sa at denne sykdommen ofte kom som en slags "epidemi" i barnehager og på skoler, og kan vare i lang tid om ikke man kommer til behandling.Og det er virkelig slitsomt, jeg er helt utslått nå selv, og jeg er en voksen som kan kommunisere med mer enn gråt.....stakkars lille rosa... Nå ligger hun på magen til pappa og sover...helt utslitt...
Travelmor Skrevet 1. mai 2007 #2 Skrevet 1. mai 2007 Håper dere snart blir friske! Synd at det tar så mang tid å oppdage atypisk lungebetennelse. Vi har også hatt det. Var på mange legebesøk før det ble oppdaget. Tror vi var syke i nesten seks uker. Man kommer seg heldigvis raskt med medisinering. Masse god bedring til lille rosa og til deg!
allerhelstNorge Skrevet 1. mai 2007 #3 Skrevet 1. mai 2007 Uffa!! Ikke gøy. Føler med dere og vet ganske nøyaktig hvordan dere har det nå. Min brunøyde prinsesse hadde kraftig hoste faktisk i flere måneder. Her i dette landet bare pøser de ut AB og uten å sjekke at det faktisk er den riktige de pøser ut. Når jeg foreslo mycoplasma ble legen rar i ansiktet og beklaget sterkt at hun selv ikke hadde tenkt tanken. I senere tid, på besøk i hjemlandet ble det tatt prøver og røntgen og da viste det seg at stakkars jenta hadde slitt med Parainfluensa 1 og 2, RS virus og Chlamydiapneumoni. Det sier bare litt om hvor viktig det er å ta prøver, og å selv følge opp. God bedring til dere begge. Håper dere blir friske fort og kan nyte mai-været! Klem
Ronja65 Skrevet 1. mai 2007 #4 Skrevet 1. mai 2007 Det samme skjedde den minste storesøster for noen år siden. Gikk på astmamedisiner lenge,helt til en barnelege fant ut hva det var. God bedring til den lille rosa. Klem fra Thyra og mamman
♥Snulder Skrevet 1. mai 2007 #5 Skrevet 1. mai 2007 Oi da!!! Så godt at dere har fått behandling!!!! Da blir det nok straks bedre for både liten og stor! God bedring!
dritgrei hei hei! Skrevet 1. mai 2007 #6 Skrevet 1. mai 2007 god bedring klattemamman, og god bedring rosaklatten.....håper dere blir friske og fine i en rasende fart, for nå er det jo vår!!! bli frisk ting til dere fra meg :-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 1. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. mai 2007 Takk for det:-) ....nå har hormonbomba begynt å hoste også så da har vi vel fått smitten hele gjengen her hjemme..........herlig......:-(
Natteravnen* Skrevet 1. mai 2007 #8 Skrevet 1. mai 2007 Uff, jammen godt at dokke forhåentligvis er på bedringens veg! -håpe dokke snart blir frisk begge to. Godt at du har en fornuftig lege!
Gummelillan Skrevet 1. mai 2007 #9 Skrevet 1. mai 2007 Stooor godbedringsklem til dere begge. Håper at de ekle "bassiluskene" forlater dere snarest!
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 1. mai 2007 #10 Skrevet 1. mai 2007 God bedring til hele hosteklattfamilien!!! Håper dere kommer dere snart på beina slik at dere kan fylles med nye krefter og energi allerede før dere reiser til Hellas! Det er så dumt å måtte starte ferie på minussida... ;-)))))
Little Miss Naughty Skrevet 2. mai 2007 #11 Skrevet 2. mai 2007 Ønsker dere alle god bedring. Ikke greit når alle blir syke.
Karomamma Skrevet 2. mai 2007 #12 Skrevet 2. mai 2007 Å så kjipt, klatten!!! Nå må dere bare passe på å bli friske til Hellasturen. Jeg krysser fingre og tær og sender godbedringsklemmer i massevis!!
Tiggywinkle Skrevet 2. mai 2007 #13 Skrevet 2. mai 2007 Uff det høres ikke bra ut, så godt dere fant ut av hva det var og at dere får rett medisin. God bedring til store og små rosadamer:-)
Reveenka Skrevet 2. mai 2007 #14 Skrevet 2. mai 2007 Å, da har dere hatt det strevsomt en stund! Men så godt at dere endelig har fått rett behandling - nå rekker dere å krya på dere før ferien! God Bedring c",)!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #15 Skrevet 2. mai 2007 Takk for det:-) Lille rosa har vært et nytt menneske idag hun.......smilt og vært i godt humør, og det er så deilig å se. Min form er heller litt laber, men den kommer seg nok snart:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå