Gå til innhold

Dere andre som er i uke 30+/- en uke eller to....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bevegelser og spark kjenner dere?

Det sies jo at fom uke 28 skal man kjenne regelmessig med liv og jeg prøver jo å telle spark og skrive det inn i "tell trivselen" skjemaet.

Kjenner jo noe hver dag, men ikke veldig store bevegelser eller harde spark. For et par uker siden var det noen ganger babyen sparka så hardt at magen hoppet skikkelig opp og ned, men det har han ikke gjort på en stund.

Så hva med dere andre som er nogenlunde like langt, er det skikkelig mye aktivitet hos dere om dagen eller har det roet seg litt ned i det siste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i uke 29 og her er det masse aktivitet, men det er kanskje fordi jeg er tredjegangs fødende og magen er godt tøyd fra før

Skrevet

Her er det MASSE aktivitet hver dag,har begynt å se et mønster i det også:) tidlig om morgenen er det Riverdance på blæra mi,midt på dagen litt støvveldance mot ribbeina,på ettermiddagen litt vals,å mellom kl 8-22 på kvelden er det boxing,hehe..noen ganger hikker hun,er så gøy å se på:-)

Jeg er 2 gangsfødende da..

Skrevet

Jeg er nettopp begynt på uke 31...

Her er det liv fra morgen til kveld, med masse spark, bevegelser, turning, pressing på ribbein osv osv...

Jeg kan se utenpå magen når bebisen flytter seg fra ene til andre siden, det har jeg kunnet sett i noen uker nå...

I løpet av dagen er det mest "vanlige" spark jeg kjenner, antagelig fra bein og armer som beveger seg...

Kort fortalt er det "skikkelig mye aktivitet" som du skriver, det har så absolutt ikke roet seg ned, jeg synes nesten det har blitt mer bevegelser den siste uken... :-)

Skrevet

Jeg er 32+6 og her er det ganske rolig egentlig. Men det har hun vært hele veien også, så jeg tenker ikke så mye over det. Hun virker som en veldig rolig baby! (håpe håpe) Kjenner bevegelser hver dag, med jevne mellomrom, men de er annerledes enn for noe uker tilbake. Da var det mer spretting rundt! Nå er det mer pressing og dytting. Utrolig gøy når hun presser foten ut mot sida! En skikkelig spiss kul :) Litt mindre gøy når hun presser de hardt opp i under ribbeina.. au altså!

Skrevet

Oi takk for mange svar kort tid!

Ja skjønner jo at dette med bevegelse varierer en del, og er vel egentlig ikke superbekymret. Skulle vel bare ønske at jeg kjente litt mer spark, men men er jo kjempetakknemlig for hver bevegelse jeg kjenner. Fant ut at det jeg kjenner kan karakteriseres som bukting og dulting i større grad enn spark :)

Skrevet

Hei. satt akkurat og lurte på å spørre om det samme...

Er 31 uker, og kjenner egentlig ikke så mye. Dvs jeg kjenner liv hver dag, men ikke masse sparking og herjing som jeg gjorde med førstemann.

Er mere dulting,og flytende bevegelser. Ikke er det hele dagen heller, mere nå og da.

Har ikke spurt JM om dette,regner med det er normalt. Har vært på 4 UL, ( pga andre ting), og alt ser helt normalt ut.

Skrevet

Godt å lese at det er flere som har rolige babyer i magen :)

Jeg har det på akkurat samme måte som du beskriver anonym!

Skrevet

Lillebror i magen er helt vill, full fart nesten hele tiden. Men i forrige svangerskap hadde jeg det akkurat som deg, og storesøster er en herlig, normalt aktiv unge. Det er nok helt vanlig at dette med bevegelser varierer veldig!

Skrevet

jeg er i uke 33 nå (weee) og baby har roet seg betraktelig ned i forholdt til for noen uker siden. Kjenner enda mye bevegelse, liv og spark, men magne HOPPER ikke mer, sånn som for en stund tilbake. Tror det er fordi hun har mye dårligere plass.

Er litt deilig, for er litt slitsomt, samtidig som jeg savner det litt også. utrolig moro når en ser hvordan magen buler ut i alle retninger! hehe

etter uke 30 legger de seg jo mere til. du kjenner kanskje mer bevegelse på faste plasser enn før?

Skrevet

Går i uke 35 (34.1) og forsatt masse aktivitet her:) er fjerde ungen, mulig derfor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...