Gå til innhold

Seng eller vugge ?

babybooooom-OG Alisha babyen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i utgangspunktet bestemt

meg for en vugge til tulla mi, men så sier svigerinnene mine til meg at det er kjempedumt og venne barnet til vugge, for at det da vil være vanskelig og avvenne babyen fra vuggen til sprinkelsengen.. Noen med erfaringer? Jeg syntes liksom det ville være koselig for babyen og bli vugget i søvn..litt som og ligge i mamma sin mage...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er veldig forskjellig fra barn til barn!

Det eneste med vugge som jeg har hørt er str..man får brukt den kun kort tid og at babyen kan bli avhengig av bevegelse for å sovne (veldig upraktisk det da)

Selv skal jeg ha en kurv i stua som hun kan sove i på dagen..og seng til natt på soverommet!

Kurven er også liten så det er bare for de første mnd, men det er kos å kunne ha de i stua på dagen da ::))

Skrevet

Skal ha vugge i stua og sprinkelseng på soverommet vi. Hadde det med førstemann også. Funket kjempebra

Skrevet

Her blir det vugge i begynnelsen men det er fordi storesøster blir 22 mnd når lille snupp kommer, og jeg syns det er litt tidligå begynne med stor seng til henne

Skrevet

Jeg har begge deler. Har tenkt at den skal få sove i vugge innpå sove ommet vårt om natten, og sove i sprinkeseng på dagen... men vet ikke hvordan det går, så får bare prøve og se.

Skrevet

hadde vugge til lillemann de 3 første ukene,men han ville ikke sove i den..ville heller sove i vognbagen.. så vi byttet til sprinkelsengen ganske raskt..

nå skal vi ha kunn sprinkelseng:)

Skrevet

Hei!Vi har begge deler her.Vugga står i stuna som jeg tenkte ungen kunne sove i på dag tid og sove i sprinkelsengen på natten.Men vi får se åssen det går!

Skrevet

Jeg har begge deler. skal ha vugga på soverommet og senga på hans rom. skal prøve å la han sove i den på dagen å vugga på natta. har mange venner som har gjort det sånn å det funker superbra.

Skrevet

Her blir det vogge på stua og sprinkelseng på soverommet. Greit at babyen lærer seg at det er skille mellom natt og dag. Spesielt vi som får baby på sommeren når det er lyst nesten hele døgnet. Men regner med at den første tida får han sove sammen med oss i senga :-)

Skrevet

Jeg har kurv til mini i mage jeg. Også håper jeg at hun kan flytte inn på eget rom og opp i sprinkelsengen når hun har vokst ut av kurven. Kurven har hank så jeg kan flytte henne rundt i den hvis det blir behov for å ha den andre steder enn på soverommet. Vugge eller ei vet jeg ikke. Dere trenger jo ikke vugge på den hele tiden hvis barnet er rolig.

Skrevet

Vi skal som flere andre her har vugge i stua, og seng på soverommet..

Skrevet

Skal bruke vugge til babyen fordi kommende storesøster fortsatt bruker sprinkelseng. Men har ikke tenkt å vugge den mye, tror det kan være litt dumt å venne de til å sovne til bevegelse.

Skrevet

Vugge første 4-6 mnd og så sprinkelseng...

Sengen er nokså stor foreløpig synes jeg..

Skrevet

Vi har tenkt å ha vugge i stua og seng på soverommet vi og!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...