Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 4 har vært tørr 2 år. Han er blitt litt sår i rumpa og er i det siste begynt å vegre seg for å gå på do. Tror han holder igjen og så siver det litt og sårheten opprettholdes. Har hatt noe problem med hard mage. Litt blod på papiret når han tørkes. Har gitt ham biola og mye frukt ellers normal kost. Vegrer meg litt for å begynne med dulphalac el. Erfaringer?

Han fikk noen prikker torsdag. Bhg lurte på vannkopper. Det er kun noen på kulderen og under ene arben. Ikke dårlig på noen måte. Ikke har de væsket el. klør ikke. Kan det være vannkopper? Usikker på hvor lenge han må være hjemme fra bhg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje han har innvendige hemeorider? Har ei venninne som har ei datter som har hatt dette-hun frøs også veldig mye...

Skrevet

Dette er som å høre min eldste sønn. Jeg fikk råd av min fastlege om å kjøpe Laktulose, gi 10 ml 4 ganger i døgnet i en periode, for å se om det gikk bedre med magen. Min sønn begynte å gå på do, men det var blod i avføring. Det viste seg at han hadde noen bitte små innvendige hemorider. Disse ble tatt bort og i dag så er han helt uten noen komplikasjoner.

Jeg ville ha tatt han med til fastlege jeg - for å forsikre om at det ikke er hemorider. Laktulose hjelper for å få fart på magen, min blødde for det og det var da det ble påvist hemorider. Laktulose kan en ikke bli avhengig av.

Lykke til.

Skrevet

Vi hadde akkurat problemer med at dattern vår ikke ville gå på do, fordi det var vondt. Fikk råd fra legen om å gi henne svisker for å løse opp i magen. Det er en ondsirkel å komme inni at barnet går å holder seg, de får da mye hardere avføring, som er mye vondere å få ut. Prøv å smøre med litt salve til sårheten gir seg.

Høres ikke ut som vannkopper, men jeg har ingen annen erfaring med det, en da jeg hadde det da jeg var 8.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...