2.gangsmor til LilleSkatt Skrevet 1. mai 2007 #1 Skrevet 1. mai 2007 Hun er 5 uker, begynt å få en del skurv/seborre(flass) i hodebunnen. Mor kan ikke la være å pelle og plukke, men hjelper ikke...Hva hjelper??
selfangerkjerringa Skrevet 1. mai 2007 #2 Skrevet 1. mai 2007 Ikke plukk. Her er et godt råd som funka hos oss (fikk av hs): - Gnu inn hodebunnen med olje på kvelden. La være i natta over (ha gjerne på ei lita bomullslue for å unngå søl i senga). Morgenen etter kammer du gjennom håret (hvis det er hår da, hehe). Hvis det er mye oljerester i håret kan du vaske over med babysjampo. Gjenta om nødvendig. Det kan lønne seg å ta det før det blir for mye, da er det verre å få vekk. Lykke til
2.gangsmor til LilleSkatt Skrevet 1. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2007 Wow, takk for råd..men hva slags olje brukte dere??
ღprinsesse&prins&prinsesseღ Skrevet 1. mai 2007 #4 Skrevet 1. mai 2007 gutten min har hår, men så merket jeg at han begynte å få skurv. jeg tok babyline olje på det og lot det stå et par timer, så tok kammen over et par ganger og så badet han. det hjalp veldig. det er viktig å tørke hodet godt etter hvert bad.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2007 #5 Skrevet 1. mai 2007 Jeg brukte mandelplje, men jeg regner med at all babyolje er kan brukes. ( Du kan også prøve olivenolje hvis du ikke har noe ammet liggende... )
selfangerkjerringa Skrevet 1. mai 2007 #6 Skrevet 1. mai 2007 bruker en olje til alt vi - bad, massasje, dusj, fjerne salverester osv: NAF badeolje fra apoteket. Men hvilken som helst babyolje duger tror jeg
selfangerkjerringa Skrevet 1. mai 2007 #7 Skrevet 1. mai 2007 Ja, olivenolje kan også brukes. Olivenolje er bra for huden
Alvepike Skrevet 1. mai 2007 #8 Skrevet 1. mai 2007 Er man nødt til å gjøre noe med det? Tullemor her har litt i panna, Har gått bort en del, uten at jeg har gjort noe får det da.
Bellanr1 Skrevet 1. mai 2007 #9 Skrevet 1. mai 2007 Jeg brukte babyolje for å løse det opp også kammet jeg set forsiktig ut etterpå. Råp fra helsesøster. da ble hu kjempe fin ettepå
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 1. mai 2007 #10 Skrevet 1. mai 2007 Det som hjalp her på Mina var at jeg tok babyolje på hodet når jeg badet henne. Så kjøpte jeg på apoteket en pakke med børste og kam. Brukte kammen forsiktig på skurven og da løsnet det.. Så tok jeg det bort med hånda etterpå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå