Gå til innhold

Gode råd mot skurv i hodebunnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 5 uker, begynt å få en del skurv/seborre(flass) i hodebunnen. Mor kan ikke la være å pelle og plukke, men hjelper ikke...Hva hjelper?:)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke plukk. Her er et godt råd som funka hos oss (fikk av hs):

- Gnu inn hodebunnen med olje på kvelden. La være i natta over (ha gjerne på ei lita bomullslue for å unngå søl i senga). Morgenen etter kammer du gjennom håret (hvis det er hår da, hehe). Hvis det er mye oljerester i håret kan du vaske over med babysjampo. Gjenta om nødvendig. Det kan lønne seg å ta det før det blir for mye, da er det verre å få vekk.

Lykke til :)

Skrevet

Wow, takk for råd..men hva slags olje brukte dere?:)?

Skrevet

gutten min har hår, men så merket jeg at han begynte å få skurv. jeg tok babyline olje på det og lot det stå et par timer, så tok kammen over et par ganger og så badet han. det hjalp veldig.

det er viktig å tørke hodet godt etter hvert bad.

Skrevet

Jeg brukte mandelplje, men jeg regner med at all babyolje er kan brukes.

( Du kan også prøve olivenolje hvis du ikke har noe ammet liggende... )

Skrevet

bruker en olje til alt vi - bad, massasje, dusj, fjerne salverester osv: NAF badeolje fra apoteket. Men hvilken som helst babyolje duger tror jeg :)

Skrevet

Ja, olivenolje kan også brukes. Olivenolje er bra for huden :)

Skrevet

Er man nødt til å gjøre noe med det? Tullemor her har litt i panna, Har gått bort en del, uten at jeg har gjort noe får det da.

Skrevet

Jeg brukte babyolje for å løse det opp også kammet jeg set forsiktig ut etterpå. Råp fra helsesøster. da ble hu kjempe fin ettepå;)

Skrevet

Det som hjalp her på Mina var at jeg tok babyolje på hodet når jeg badet henne. Så kjøpte jeg på apoteket en pakke med børste og kam. Brukte kammen forsiktig på skurven og da løsnet det.. Så tok jeg det bort med hånda etterpå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...