Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av mine bestevenner har blitt helt rar etter at jeg ble gravid. Når jeg fortalte henne at jeg var gravid, smalt det fra henne "ååååh, kondolerer", enda hun visste at vi akkurat hadde bestemt oss for å få barn. Vi var mye sammen i svangerskapet, men hun ble rar for hver gang jeg så henne (sikkert fordi magen vokste).

Etter at babyen ble født, ringer hun nesten aldri, sender ikke mld.

Jeg er frempå og spør om hun har lyst til å finne på noe, vil jo at hun skal skjønne at jeg har tid til henne selv om jeg har blitt mamma. Prater ikke så mye om babyen, kun hvis hun spør om noe (hun spør av pliktfølelse).

Har nevnt for henne flere ganger at babyen blir 1 år den datoen, men ikke gidde hun en gang å sende mld for å gratulere.

Syns det er så trist at det skal bli sånn. Hun har jo kun meg og samboeren sin så det må jo bli veldig kjedelig å kutte ut den ene vennen du har, når det faktisk er sånn at jeg tar meg tid til henne.

Må legge til at jeg og en annen venninne fikk barn nesten samtidig, og mulig at det har trigget noe i henne ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huffameg. Er det mulig at hun selv strever med å bli gravid? Eller ikke kan få? For da kommer det ofte opp mye gruff når andre "kjempelett" blir gravid... Strever med en kollega selv. Hun er blitt aldeles ufyselig.

Skrevet

Er hun veldig ung?? Kan virke sånn. Eller kanskje har hun prøvd å bli gravid leeeeeeeenge. Og får en sånn reaksjon, når noen hun kjenner får barn.. Ikke vet jeg, men uansett har hun en veldig barnslig oppførsel.

Man sier ikke kondolerer så sant ingen er dø.

Kan hende du har det bedre uten en som ikke bryr seg om deg og barnet ditt i det hele tatt.

Skrevet

Hun er 29 år. Hun strever ikke med å få barn. Hun vil bare ikke ha barn.

HI

Skrevet

Vel, vel. Da kan det allikevel være noe sårt ang det at andre velger annerledes og slikt. Klemmer og tolmodighet sendes til deg. Tror ikke du kan forvente mye mer enn edder og galle fra henne før ting roer seg inni henne selv... Huff.

Skrevet

Hei, ville bare si at jeg har en venninne på 28 som har reagert på omtrent akkurat samme måte overfor meg og mitt barn. Vi pleide å være bestevenner, men nå snakker vi knapt. Jeg tok det veldig personlig i begynnelsen. Jeg mener faktisk ikke at jeg kan kreve at hun skal være kjempeinterresert i mitt barn, men jeg forventer at vennene mine skal være interessert i livet mitt og mitt barn er jo en stor del av livet mitt så om ikke annet kan hun hvertfall erkjenne at jeg har et barn. Oppførselen hennes skulle mer tilsi at jeg hadde lånt meg en hamster.... Jeg har vel egentlig ikke mye å si som kan hjelpe deg. Ville bare si at det er flere der ute dessverre. Jeg har oppdaget i ettertid at hun har reagert mye på samme måten med andre venninner som har fått barn etter meg, så da er det nok hun som har problemet og lite jeg kan gjøre med det. Personlig synes jeg det er ganske umoden oppførsel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...