Gå til innhold

2_TETTE:)


Mamman til Hedda & Hanna

Anbefalte innlegg

Hei vennen:)

Hvordan går det? Nå er det lenge siden jeg har fått skrevet noe, men mailen min er nede, aner ikke hva som er feil! Merker at jeg er litt frustrert, hehe:) Har tenkt masse på dere! Her går det bare bra, men jeg har så vondt i magen om dagen, der såret er, har du vondt der enda? Har du også mistet føligheten din der de har skåret deg? Vi får vell aldri den tilbake igjen?

Hvordan går det med lille aurora? Hun vokser vell som bare det, akkurat som lille Hanna. Var på ekstra veiing på tirsdag sist uke, da veide hun 4940 gr, gått opp 400 i løpet av to uker, og da var de enedelig fornøyde der.. Og hodet omkretsen var 38,5 også bra mente de. Og hun hadde vokst hele 0,5 hehe, så nå var hun hele 57,5 cm lang. Til torsdagen som kommer skal jeg på barseltreff, og håper det blir bra, kanskje få noen flere å trille med også:) Triller masse om dagene, det er så deilig! Må si at jeg er veldig glad for at jeg har fått barn på denne tiden av året, helt perfekt:)

Har du bestilt dato til dåpen enda? Og faddere har dere bestemt dere? Vi har bestemt oss og spurt, men jeg ble ordentlig skuffet av den ene søsteren til Aleksander. Hun var bedt med på sydentur sammen med en jeng venninner,og det var selvfølglig fra den 17 juni, på dåpsdagen, så når han spurte henne om hun ville være fadder så skulle hun bare sjekke opp på jobben først, om hun faktisk kunne få ferie til å reise, og derme vil reise i steden! Er det jeg som er trangsynt her eller bare overfølsom, men jeg syntes det var dårlig gjort, selv om vi ikke har hørt noe enda.. Men hadde jeg blitt spurt om å bli fadder, hadde jeg ikke lurt på om jeg skulle reist til syden!! Vertfall ikke hvis det var til min bror.. Men men, vi er jo alle forskjellige..

Jeg var på 6 ukerskontroll på volvat sist uke, og vet du hva, jeg skal få pstav!! Hun gynikologen skulle være med på et studie og trenge en prøvekanin, he he og det ble meg gitt!Studiet er på hvordan de fører den inn i overarmen, og jeg kan ta den ut akkurat når jeg måtte ønske! Men den sitter der i 3 år, og i bestetilfelle mister man mensen,hehe:) Og man trenger ikke å tenke på noen tin i løpet av 3 lange år, hvis det går som det skal at jeg tåler den da. Noe jeg selvføleglig håper på. Men man kan jo også blø hverdag i 3 mnd, men da går den ut uten tvil! Skal sette den inn i slutten av denne uken, så det blir spennende. Har du hørt om noen andre som har den? Har ingen jeg kjenner som har den.

Hva gjør du om dagen? Dagene går virkelig så fort, rekker nesten ikke å tenke før det er helg igjen, føler jeg..

Nå er det en jente som vil ha mat her, så må vell gi henne en skvett:)

Men jeg skriver mail så fort den er oppe igjen, men håper på svar her også:)Så får dere ha en fin 1 mai:)

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du:)

Så koselig å høre fra deg igjen. Og godt at dere har det bra.

Her g¨år det også veldig fint selv om jeg er mye trøtt selvfølgelig. Men sånn er det vel å være 2-barnsmor til to under 2 år:) Blir spennende med barselgruppe ja. Jeg skal på det i morgen jeg. Morro. Naboen min under meg kom i samme gruppe og det er så koselig.

 

Jeg har ikke noe vondt der arret er heldigvis. Men har ikke følelese der heller. Tror nok noe av føligheten kommer tilbake i løpet av ett år, mens ellers er det nok bare sånn. Jeg fikk tilbake mye følelse sistgang men det tok ihvertfall 6 mnd.

Men du? Gjett om jeg fikk igjen mensen i denne uka da!!!!!!!!Fyyyyyyf..så kjipt. Har ikke begynt på pilla enda heller så glad jeg blødde og ikke var kvalm for å si det sånn:)

Men skal begynne på cerazette snart. Den staven i armen har jeg tenkt på også, men den inneholder det samme som cerazette så jeg vil gjerne prøve de pillene og se hvordan jeg reagerer før jeg setter inn noe mer permanent. Men tror nok det er tingen for meg også. Men har litt lyst på spiral for da er det visst størst sjanse for at mensen uteblir. Er bare så redd jeg skal få vondt og sånn av den. Men venter litt og ser an jeg.

 

Jeg triller også i finværet, eller prøver å hvile litt på formiddagen mens Julian er i barnehagen. Tida flyr syntes jeg, selv om jeg av og til ikke gjør noen ting.

 

Vi skal ha dåp 1.juli. På vår første bryllupsdag. I samme kirke så det blir fint. Vet ikke enda hvor selskapet blir. Men vi skal ikke ha så mange. Kjedelig at søstra ikke kunne være fadder da, men sånn er det her også. Ene søstra er i Dubai så sånn er det:) Men husk at hvis dere har mer enn en to faddere ved siden av kan hun bli skrevet opp som fadder likevel hvis dere vil det. Det sa dem i kirka vår ihvertfall.

 

Da skal vi gjøre oss i stand, for vi skal grille på Sognsvann men svogern min, svigerinna mi og kusina til Julian.

Ha en fin 1.mai dere også.

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg:)

Så koselig det var, nå ble jeg glad:) Merker at jeg har vært helt utenfor, siden mailen ikke fungerer.. Men godt at vi kan skrive her så lenge:)

Leste at du har fått tilbake tante rød, uff, ikke kult, hvertfall ikke når man egentlig kan slippe når mann ammer! Jeg fikk den tilbake rundt 3 uker etter jeg var ferdig med renselsen sist, og husker at det var ordentlig forferdelig! Men da tok jeg psrøyta og mensen den forsvant, igjen:) Har fått beskjed at det er det samme som pstaven,men i mye mildere grad, så det blir spennende å se. Eneste grunn til at jeg tar denne staven er pga at den er gratis, hihi, klarte ikke å si nei:) For jeg spurte etter de minipillene du hadde, de hørtes jo egentlig helt perfekte ut. Så det blir spennende å se hvordan dette blir!

Håper dere hadde en fin 1 mai i går? Og at dere koste dere i det pene været med grilling og sånn?

Selv ble hedda med bestemoren og bestefaren sin til byen, for å titte på toget:) Vi gikk selv til byen en tur, og det ble middag på mcdonalds sammen med mamma og pappa og hedda:) Det var virkelig godt:) Så ble hedda med dem til moss og vi reiste hjem, og bare slappet av, det var så deilig! Mai er den beste mnd etter min mening, det er så mange fri dager fra jobb:) Og deilig at aleksander er litt hjemme også.

Å så fin dag dere får dåp på, det blir litt spesielt da! Dåp på første bryllups dag, da glemmer du aldri dåpsdagen vertfall. Vi blir rundt 20-25, vi skal enten ha det her hjemme, eller så lurte vi på om vi skulle ha det på hytta til foreldrene til aleksander. Der er det så deilig å være om det er pent vær, men da er vi avhening av at det er pent også, og det erl liksom så vanskelig å planlegge..

Søsterene til aleksander kommer, og hun ville også være fadder. Trur aleksander hadde blitt skuffet om hun hadde reist. Men det er jo sommer så skjønner jo egentlig at folk skal ha ferie. Har dere mange faddere til Aurora? Vi ble 4 her, og hedda har 3. Har dere valgt noen av de samme?

Håper du hadde det koselig på barseltreff i dag? Så koselig at det var noen du kjente også da:) Jeg lurer på om det er noen jeg vet hvem er som kommer i morgen, det blir spennende å se:) Ellers er jeg bare ute å går om dagen,skjønner godt at du velger å slappe av litt på dagen, det er ganske beudrningsverdig og ha 2 barn på under 2 år!! Det mener jeg virkelig!! Nå om dagen planlegger jeg barnebursdag til hedda, hun blir 5 år den 24 mai, uff, tiden går jammen fort når mann har barn! Og da skal det være prinsesse bursdag fikk jeg beskjed om, hun er virkelig bestemt!

Nå skal jeg gå ut en liten tur med hanna, og dere får kose dere videre i det pene været:)

stor klem fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp igjen.

Koselig du svart så kjapt igjen:) hehe..trenger litt lesing fra deg.

Hørtes ut som dere hadde en koselig 1.mai da. Deilig det.

Den ene bilen vår, en hvit golf med stjålet INNE I GARASJEN som er MED porter natt til 1.mai!!!! Skikkelig kjipt altså. Ble så forbanna for bilen er jo såpass gammel at vi bare hadde ansvarsforsikring på den, og dermed ikkke tyveri...

En kamerat av mannen min ringte og lurte på om bilen vår var stjålet siden han så den på motorveien med en annen mann inni. Skikkelig rart. Vi bare lo og sa, nei den står nok i låst garasje så det er umulig. Men da han skulle på jobb i går var jammen meg bilen borte.

Mot alle odds ringte politiet i går kveld og sa de hadde stoppet bilen med en kjening av polititet inni. Såå flaks da, men kjipt at vi ikke får noe på forsikringa for den er jo tjuvkobla og sånn så den må jo fikses litt da. Vet ikke helt hva det er de må gjøre, men bilen er til undersøkelse hos politiet nå først og så skal den på verksted etterpå. Skikkelig mye styr. Han fyren hadde kjørt rundt overalt og gjennom bomringer og styra på. Nå måtte de sjekke om den hadde vært med på innbrudd også. Er såå ekkelt at noen har vært i garasjen vår syntes jeg og i tilegg kjørt rundt i den..Men det er jo ikke den ilen vi bruker til barna våre heldigvis da. den med bilstolene og sånn inni sto der. Men den er mye nyere og sikkert vanskeligere å bryte seg inn i og sånn.

Men nok om det.

 

Vi skal ikke være så mange i dåpen. kanskje vi blir 15 stk eller noe. Orker liksom ikke ha noe stort. Hvis vi skal be flere i familien blir vi plutselig over 30 stk og det blir mye syntes jeg. Men men, hadde vært koselig også men er så mye å ordne i stand.

Vi har de samme fadderene som sist. bare en er bytta ut:) Vi har 4 faddere, samme som Julian hadde. Syntes det er passe.

Så koselig med barnebursdag. Skikkelig prinsessebursdag er jo morro da..hehe. Blir nok flere av dem:)

Er enig i at mai er nydelig. Koser meg masse ute om dagen, I går var jeg ute fra kl.11- 20.30. Utrolig deilig. Amma ute og gikk med vogn, satt ute i sola på kafe, lekte med Julian ute etter barnehagen også grilla vi sammen med naboen ute på plassen her. Velig deilig. Da jUlian skulle legge seg gikk jeg en tur med bæresjal sammen med naboen og babyen hennes. Velig deilig. Så da klokka ble halv elleve var jeg ganske sliten og god. Men merker pollen litt jeg nå, eneste kjipe med mai. Klør i øyne nes renner og pusten blir tung og tett. men men , overlever det..Er bare så godt med finværet og sol.

Nå sover Aurora ute på terassen og Julian er i barnehagen. deilig med litt tid for seg selv og bare sette seg ned litt. Men nå tenkte jeg rydde litt rundt i leiligheten, vaske litt og ta en dusj hvir jeg rekker. I morgen skal jeg til tannlegen, vet jeg har hull så gruer meg utrolig mye...Men men sånn er det bare.

Ha en fantastisk dag, håper vi snakkes snart da.

Klem og kos fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg:)

Hvordan står det til? I dag har det vært deilig og varmt, jeg ga Hedda fri fra barnehagen i dag, og vi dro til lekeparken i gamlebyen med ferske rundstykker og brus:) Så vi har kost oss der fra kl var 12-16, og lille Hanna sov i vogna fra 1230 til 1530, det var så deilig og vi fikk kost oss skikkelig, og det trengte vi:) Var sammen med en venninne av meg, hun har faktisk en sønn som ble 1 år nå i april og den største er bare 21/2 år!! Nå begynner de å få litt glede av hverandre, men det har ikke bare vært bare bare!!

Å så vemmelig det med bilen, uff, jeg kjenner jeg får frysninger på ryggen, det at det har vært noen der uten at dere har vist det!! De er så flinke de som kan det der, det er helt utrolig! Også ikke ha tyveri, kunne ikke vært mer typisk, men en ting kan jeg si, de gamle bilen er mye letter å stjele enn de nye!! Det har vi erfart selv, til og med når den hadde alarm, rattlås og sto med håndbrekke på klarte de å få den med seg, og den sto rett utenfor vinduet vi sov!! Jeg skjønner akkurat hva du mener! Men det var virkelig godt at de tok ham! Det var jo superflaks! Når får dere den tilbake? Derer får den tilbake av politiet? Men får dere dekket de utgiftene som kommer på bilen? Tenker på at den var tyvkoblet og sånn?

Har dere noen spesielle planer for sommeren? Vi har ikke lagt noen store planer dette året, vi skal planere, drenere, og begynne med garasjen, og resten av huset, sukk, blir aldri ferdig når man har gammelt hus.. Det er noe drit, men tenkte kanskje en tur til skara sommerland og tusenfryd og sånn, for Hedda sin del, bare noen dager borte, er godt. Eller så har vi hytta vi kan reise til, eller så får vi bare ta en tur ut med båt (som vi får låne av foreldrene våre, hehe).. Godt mann kan låne sier jeg!

Dere blir jo noen i dåpen dere også da, vi er kunn de nærmeste her og da kan du jo tenke deg at vi er like mange hver gang det er bursdag også, ikke bare bare å ha stor familie, og bare tenk når barna kommer, gulp, hehe:) Nå fungerer endelig mailen min igjen, og det var masse mail, jeg fikk bildene av Aurora, og gud så vakker hun er!! Hun er ordentlig nydelig!! Ligner hun deg? Eller?

Hadde et eller annet virus, jeg klarer og få til det meste, hehe!!

Men nå skriker lille frøkna her, dere får ha en riktig god helg, og gleder allerede å lese fra deg:)

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

Skal jeg sende deg mail nå i stedet eller? Hvis det er i orden nå.

Vi får ikke dekka det der med bilen i det hele tatt tror jeg. Naf skal kjøre den på verksted når politiet er ferdig med den.

Jaja, ikke moro men ikke noe å gjøre noe med.

 

I sommer har vi lite planer. Prøver å spare penger til jeg skal være hjemme:) Men vi skal også definitivt på tusen fryd og sånn:) Jeg gleder meg som en unge, for to sommere på rad har jeg vært gravid!!! Så har ikke fått kjørt noen ting. Jeg elsker berg og dalbane jeg hehe. Julin er jo for liten til de tingene men han skal få leke i badeland der og ha det gøy på de små tingene. Men jeg skal jammen meg opp i thunder coaster et par ganger. hehe.

Hadde vært gøy å truffet dere der om det hadde passet sånn da!

Da kan vi spise lunsj sammen og møtes innimellom og så gå litt hver for oss også siden barna våre har jo litt ulike behov også hehe.

Kanskje vi kunne kjørt noe sammen du og jeg også mens mennene passet barna? hihi..hadde vært supergøy da.

Så deilig at dere kan låne litt hytte og båt. Sånn håper vi det blir her også, men foreløpig ikke noe hytte her. Men mamma ser på tomter og sånn da.

Aurora ligner en del på pappaen sin:) Men også på meg. Hun har nok fått øyeformen min og sånn.

Jeg får gå ut en tur med Julian før han skal sove. Aurora tar seg en ordentlig formiddagslur nå. Pleier å sove minst to timer på denne tiden.

ha en fin helg og håper å skrive mer snart:)

Skal forreste til svinesund med mannen og Aurora antageligvis neste fredag. Er det langt fra der du bor på veien da? Altså eg mener om det er nære veien når vi kjører forbi Fredrtikstad liksom..?Ååå er så dårlig på å forklare noen ganger altså..sorry..håper du skjønner.Hihi.

Eller er ammetåka på topp her:)Kjørte fra mannen min på butikken her, vet ikke om jeg fortalte det..hehe..skikkelig kjiptå bli såå fjern.

Klem så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...