1 gutt og 2 jenter:) Skrevet 1. mai 2007 #1 Skrevet 1. mai 2007 Jeg lurer bare på en ting...Kan ikke akkurat si at jeg føler at hode ligger nedover,hadde en sete fødsel sist og vil ikke det en gang til...Når det kjennes ut som babyen hikker,er det oppe og ikke nede,kan jordmor ta så feil enda en gang??Hvordan kan jeg finne det ut?? Uten å måtte ta en ultralyd...
Gjest Skrevet 1. mai 2007 #2 Skrevet 1. mai 2007 Hvor sparker d da? Jeg er også bekymret for seteleie, men akkurat nå om dagen greier jeg ikke bli klok på hvordan den ligger. Syns d spreller overalt Tror ikke du kan finne d ut uten UL? Hva med å få ei anna JM til å sjekke, og si hva hun mener. Klart de kan ta feil... Burde vel følge deg litt ekstra opp på d området siden du har hatt en setefødsel allerede... (Hva var ille med den? Har ikke lyst på d jeg heller, så håper den legger seg riktig snart.)
1 gutt og 2 jenter:) Skrevet 1. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2007 Det er bevegelse mest oppe i magen...Jeg skal til jordmor neste onsdag,får heller si at jeg vil ha en ekstra UL,hun har sagt at det ikke er noe problem hvis jeg er usikker:) Takk og lov:) Min setefødsel vart ikke oppdaga før rett under selve fødselen,enda jeg hadde sagt til jordmor tidlig at jeg trodde babyen hadde snudd seg,men hun mente hode lå ned...Ikke noe behagelig fødsel kan jeg trygt si...
Gjest Skrevet 1. mai 2007 #4 Skrevet 1. mai 2007 Å fyda... Har ikke lyst på d jeg heller. Men nå sa JM min at d ikke var noe å bekymre seg for før rundt uke 37 da... De kan godt snu seg ned helt til siste minutt omtrent. Hadde tatt en ekstra UL hvis jeg var deg ja Kanskje de kan forsøke å snu den hvis den ligger i sete?
Merida72 Skrevet 1. mai 2007 #5 Skrevet 1. mai 2007 Jeg har seteleie (men er bare i uke 30 da), og kjenner tydelig det lille hodet øverst mot ribbeina mine. Særlig når jeg har kynnere. Men er de i tvil bør de jo ta en UL for å sjekke? Trodde alltid de gjorde det hvis det var usikkert. En god lege eller JM kjenner vel det utenfra også? Jeg hadde seteleie sist også (endte med KS) og legen kunne godt kjenne utenfra hvilken vei babyen lå. Uansett, lykke til :-)
1 gutt og 2 jenter:) Skrevet 1. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. mai 2007 Jeg får bare håpe på det beste...Og få en ekstra UL...Men kjenner jeg tenker masse på det,det er jo ikke så lenge igjen...
Fire småtroll Skrevet 1. mai 2007 #7 Skrevet 1. mai 2007 Jeg har vært på UL og vet den ligger riktig vei, jeg kjenner da de kraftige sparkene i øverste det av magen, hikkinga kjenner jeg også best i øvre del av min mage. Hun ligger med rompa opp mot ribbeina på min høyre side, jeg driver stadig å presser rompa ned for den presser så ubehagelig mot nederste ribbein.. Men jordmor kjenner godt hvilken vei ungen ligger, veldig sjelden de tar feil, for de kjenner etter hodet, og en rutinert jordmor kjenner godt forskjell på en ganske myk rompe og et hode.
minime<3 in belly Skrevet 1. mai 2007 #8 Skrevet 1. mai 2007 For meg så høres det ut som barnet ditt ligger med bena opp i været. Jeg har selv hatt gutten min liggende feil vei nesten frem til uke 28, da snudde han seg en natt ogj eg er overlykkelig for det. Nå kjenner jeg spark opp til høyre og noen få bevegelser sånn litt under navelen, og det regner jeg med er hendene og albuer... Så jeg håper også jeg slipper sete... Begynte jo å frykte det... Men det med stilling er ikke lett. Som du forteller så ble ikke din oppdaget før under fødselen... Da kan han ha snudd seg bare timer før... Det er ikke lett å kunne si noe sikkert.. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå