Gå til innhold

Sommerferie....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er barna hos far/mor? Her har ungene pleid å være 2 uker med faren. Er det det som er "vanlig" hos de fleste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjæresten min har barna sine 2 uker om sommeren, der de gjør gøye ting fra morgen til kveld på stebarnas pemisser. Vi får se om ikke det siste må endres litt på ellers blir ferien en klamp rundt foten. Ferie skal være kos for hele familien selv om noen er der sjeldnere.

Skrevet

Her er det halvt om halvt, men så har vi barna annenhver uke hele året også.

Skrevet

Dvs at særkullssønnen min er hos far 2 + 2 uker på sommeren, og stesønnen er her 2 + 2 uker på sommeren. Jeg har lang sommerferie, og dermed kan vi være litt fleksible på sommersamvær.

Skrevet

Jenta mi er 1 + 2 uker hos faren om sommeren, siden det ikke blir så mye samvær ellers i året. Tidligere hadde han henne 2 uker, det er det som er det "vanlige" (det vanlige endrer seg). Men når det gjelder sommerferie kan det lønne seg for alle parter å være litt fleksible, og vanlig løsning fungerer jo ikke for alle.

Skrevet

Vi har barna hans hele skoleferien, bortsett fra at de er annenhver helg hos sin mor. I skoleferiene blir det motsatt av vanlig.

Det er avtalen at mor kan låne dem å dra på ferie med dem, men det har aldri skjedd. Vi har tidligere pleid å reise på tur, men det blir ikke nå mer, når vi har små unger på slep. Det blir bare stress.

Skrevet

Her er stedatteren min hos oss 2 uker i strekk i sommerferien. Vanligvis så er hun her annenhver uke. 50/50. Hun er 4år

Skrevet

På papiret har vi barna halve sommerferien, men de siste årene har vi hatt dem mer enn mor. Vi har barna 50/50 resten av året, men også da ender vi opp med å ha dem litt mer enn mor.

Skrevet

To uker her også. Av og til noen dager i de andre skoleferiene.

Skrevet

4 uker her og 4 uker der.

... jeg skjønner forresten ikke hvordan man får kabalen til å gå opp når man ikke deler - hvis man har vanlig 5 ukers ferie? Altså hvis man er den som har barnet/barna 6 uker hver sommer.

Uanett så har vi storesøs med oss i hele sommerferien (og lillesøs seff) - og så tar vi voksne oss en langhelg (i fjor ble det en hel uke!) i november uten unger. Anbefales:)

Skrevet

jeg skjønner det jo hvis man har barnehagebarn - der er det jo ikke stengt i 8 uker. Skjønner også at SFO er åpnet. Men etter 4. klasse? (eller er det 5. for SFO nå?)

Skrevet

Her stenger barnehagen til stesønnen 6 uker i sommer, så da er han 3 uker hos mor og 3 uker hos far. Lurer virkelig på hvordan de gjør det de som faktisk har små barn i den barnehagen og fortsatt bor sammen - bio mor og bio far mener jeg. Håpløst opplegg i barnehagen.

Skrevet

Her er barna 2 uker hos sin far i sommerferien. Meningen var at vi skulle ha 1+2 uker, men slik ble det ikke.

De fleste andre jeg kjenner har barna 3-4 uker i sommerferien, mor som far :)

• 3 uker senere...
Skrevet

7 uker i sommer skal stebarnet være her, pluss at vi har henne 50/50 ellers i året..... Og jeg venter barn midt i det så her blir det liv:/

Skrevet

Vi har ungene 50/50 i sommerferien som resten av året, men vi strekker til 2-3 ukers intervaller i ferien. Barna er sammen med voksne som har fri fra jobb nesten hele skoleferien sin, akkurat sånn sett er de igrunnen heldigere enn mange barn uten skilte foreldre :)

Skrevet

50 50 deling hele året. også skoleferien

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...