Gjest Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 Har jeg selv ansvaret for å melde den nyfødte inn i folkeregisteret? I tilfelle, hvordan gjør jeg det?
Mirakelungen Skrevet 30. april 2007 #2 Skrevet 30. april 2007 jordmora gjør den delen, men du må melde inn navnet, du vil få tilsendt en skjema om det fra folkeregisteret
#Aurora har tre gutter# Skrevet 30. april 2007 #3 Skrevet 30. april 2007 er ikke helt sikker jeg.Men jeg har fått et brev fra kommunen jeg skal sende inn etter fødselen.Men tror det skal gå litt automatisk.Noen som vet kanskje??
Gjest Skrevet 30. april 2007 #4 Skrevet 30. april 2007 Ok, takk for svar :-) En ting mindre å tenke på!!
Gjest Skrevet 30. april 2007 #5 Skrevet 30. april 2007 Jeg kan ikke huske hvem som supplerte skjema men du har uansett 6 hele måneder på deg! Etter 6 måneder velger folkeregisteret et navn for deg og barnet får automatisk ditt etternavn. Du har uansett god tid på deg til både å finne navn og ringe til folkeregisteret for å spørre )
Gjest Skrevet 30. april 2007 #6 Skrevet 30. april 2007 Fint å ha god tid siden vi ikke har navn klart hvis det skulle bli gutt enda... På forrige jordmorkontroll sa jm at pulsen var "guttelyd". Syntes igrunn ikke hun bør si sånt siden vi har bestemt oss for å ikke vite kjønn. Så nå forteller jeg meg selv at pulsen ihvertfall ikke er noen sikker måte å avgjøre ungens kjønn på..... Eller...? Noen som har forslag til fine guttenavn på M?
Gjest Skrevet 30. april 2007 #7 Skrevet 30. april 2007 Slike "kjerringråd" lukker jeg ørene for... Jeg vet heller ikke hva det blir. Visste det ikke med de to andre heller. Jeg går etter min egen følelse, men uten å ymte så mye som et ord om det til noen.
Gjest Skrevet 30. april 2007 #8 Skrevet 30. april 2007 Stemte din egen følelse på de to første? Jeg blir nesten litt skuffa over at jeg ikke har den minste lille snev av følelse for hva slags kjønn det er.. Ihvertfall når alle andre sier at de er sikker på at det blir jente, sikker på at det blir gutt..... Gleder meg så utrolig til den kommer til verden, ønsker meg en jente, eller en gutt ;-)
Gjest Skrevet 30. april 2007 #9 Skrevet 30. april 2007 Ja den gjorde det.Vi har en av hver. Ikke hør på "alle andre", hva vet vel de? Det er usikkert nok som det er. Uansett hvilken kjønn det blir så er de deilige de små!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå