Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 Min datter er nå 14 mnd. og går ikke. Hun går lags bord og slikt. Men står ikke alene, og er slettes ikke villig til å gå. Liker ikke å bli leid heller.Vil bare krabbe. Hun er veldig plattfot/utoverbeint. Kan det ha noe med saken å gjøre tro? Slik jeg ser det, kan jeg ikke se for meg at hun skulle kunne gå før om flere måneder. Men første barnet gikk når hun var 10 mnd. Ja, ja:-) Skjønne er de alle uansett.
<3 Legoland <3 Skrevet 30. april 2007 #2 Skrevet 30. april 2007 Jeg tror du må smøre deg med tolmodighet :-) Hun går når hun er klar.Lykke til
Sommer..... Skrevet 1. mai 2007 #3 Skrevet 1. mai 2007 Jenta mi (14,5 mnd)er akkurat det samme, hun går rundt bord etc, men tror ikke hun er sterk nok til å slippe seg å gå enda. Vi går til fysio for de reagerte på at hun var treg til å krabbe etc. Hun krabber ikke enda, men åler seg fremover på rompa:-) Nå har fysio sagt at det blir nok ikke så hun krabber, men byner å gå etterhvert. Tror nok ikke hun går før hun er 18 mnd ihvertfall. (Imen kan jo plutselig skje også det da) Hun er sta så det kommer vel når hun selv ønsker det:-) Må ikke pusje på sier de, så vi får vel vente....
Gjest Skrevet 1. mai 2007 #4 Skrevet 1. mai 2007 Min første gikk når hun var 11 mnd. Tror nok at neste mann alltid vil være treigere enn første. Min gutt er 13 mnd, han er også veldig lite interessert i å gå når vi holder ham eller med gå-bil.!Han går jo rundt bordet og sånn, men vil helst krabbe! Håper han går i løpet av sommeren . Det er jo så kjedelig når man skal ut og han bare må ligge på bakken og spise sand og andre spennende ting........ Men vi kan jo ikke presse disse søte små bestemte personlighetene heller.....
TurangaLeela Skrevet 1. mai 2007 #5 Skrevet 1. mai 2007 Samme her, men har gått litt alene nå men er stiv som en stokk, og begynner og krype etter noen skritt. Han er femten mnd. snart
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2007 #6 Skrevet 1. mai 2007 Hun går når hun er klar for det. Første jenta mi var 18 mnd før hun gikk, andre var 14 mnd. Gutten min er nå 13 mnd og går foreløbig kun rundt bordet og slik.
imsdal med julesmak Skrevet 1. mai 2007 #7 Skrevet 1. mai 2007 Alle barn er plattfot når de er så små og fotstillingen normaliserer seg heller ikke på en god stund vanlig vis. Hun må få lov å finne balansen og motet selv. Faktisk er det mye mye vanskeligere for disse små å lære å finne balansen og å gå selv hvis man leier dem. Hun er også langt fra sent ute enda. Du må nok bare smøre deg med tålmodighet og la henne ta ting som det passer henne best. At hun går langs bord osv. er jo en kjempe bra start! Det går nok fint skal du se!
Gjest Skrevet 1. mai 2007 #8 Skrevet 1. mai 2007 Min datter er også straks 14 mnd og går heller ikke enda. Går masse rundt stuebordet, og i dag syntes hun det var fryktelig stas å gå bak trillebilen sin (en sånn liten en med håndtak bak som hun kan dytte foran seg). Men hun ble veldig lei seg da hun ikke "klarte" mer enn det hun gjorde? Vi stresser ikke med det, men når vi oppdager at hun syns nye ting rundt det å lære seg å gå er gøy - DA oppmuntrer vi litt. Ta det med ro, det kommer når det kommer )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå