Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 Fikk høre fra fagfolk at mange barn for tida får overdekket, hvis det går an å si det da, de grunnleggende behov. Altså at barn ikke lenger føler på det å oppleve ubehag fra en våt bleie eller å ikke få mat på minuttet, eller i ikke komme å bli tatt opp med en gang. De sier de får et litt amputert følelesesspekter og at dette ikke er bra. Jeg tenker mødre er så redde for at de ikke gjør ting godt nok at de hele tiden skal dekke mange av sekundærbehovene til barnet før behovt nesten er der. Jeg tror det er noe i det. Jeg tror ikke de mener at en unge skal ligge med en våt bleie og få utslett etter en time, men at det kan gå noen minutter fra man merker at barnet vil noe til man tilfredstiller behovet. Jeg har opplevd flere av de som heller er motsatt, at de ikke steller ungen i det hele tatt..og det må da være verre, men men
SpiseLise Skrevet 30. april 2007 #2 Skrevet 30. april 2007 Det er jo veldig vanskelig å gjøre det annerledes da. Man gjør jo det man føler er rett. Vi tar henne feks alltid opp når hun gråter, selv om mange har påpekt at dette er dumt. De mener hun blir bortskjemt. Det kan godt hende det, men vi klarer jo ikke la være likevel. Jeg tror KANSKJE det kan bli annerledes med nr. 2 eller nr. 3... Da har man mer erfaring, og man har ikke like god tid til å konse 100% på ett barn.
Galeturid Skrevet 1. mai 2007 #3 Skrevet 1. mai 2007 Ja det er ingen fasit svar på noe. Ingen har jo egentlig noe med om dere tar opp deres barn. Det kommer an på hvor gammel barnet er også. Det tok 3 mnd før jeg lot min sønn få grine mer, men det er fordi da hørte jeg forskjell på åssen han grein. For oss blir det veldig masete om jeg tar han opp fra senga når han er trøtt . (han er seff mett og god og har har vondt) Han klarer nesten alltid å roe seg selv til slutt. Det hender jeg tar han opp seff hvis jeg mistenker at han er sulten eller det har vært mye uro rundt han som gjør at han ikke roer seg. Det som blir vanskelig er nok hvis man ikke har latt de grine fra noen mnd alder , da får man nok ikke en eldre baby til å gjøre det uten å ta opp en liten kamp.. Menda er det sikkert viktig å være konsekvent med andre ting, så de ikke bruker grining til å få det de vil ha når de er våkne også. Da blir det mange "kamper" etterhvert. Jeg tror mange foreldre unngår grining, fordi tror de er slemme eller ikke er en god foreldre om de lar barnet grine. Det er synd, for det er sjeldent tilfelle! Tror jeg!
Galeturid Skrevet 1. mai 2007 #4 Skrevet 1. mai 2007 RETTELSE: (og han er god og mett og IKKE har vondt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå