Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som står opp i 7-8 tiden. Da får han grøt, og litt brød (vil som oftest ikke ha så mye grøt, men spiser 1/2-1 brødskive). Når han skal sove i 9 tiden, må han ha en flaske med melk for å roe seg. Kl hal 11 får han litt fruktmos/banan og ca 1/2 brødskive, etterfulgt av en melkeflaske før han skal sove igjen. Det jeg nå er i tvil om er hva han skal få å spise i 2 tiden? hvis han får middag da, får han ikke smake på middagen vær (kjekt å få spise grønnsaker, pasta o.l selv i tillegg til middagsglaset). Han er uansett sulten igjen til vi spiser middag i 4-5 tiden, siden han ikke får melkeflaske etterpå. Til kvelds spiser han grøt i hal 7 tiden, etterfulgt av en melkeflaske. Han spiser da veldig mye? syns de blir så mye melk iløpet av dagen, drikker mellom 100-150 ml hver gang (får som oftes 3 flasker for dag). Han er en stor gutt, så han får nok mer enn nok mat, men jeg syns det blir så ofte mat, og at det nå er litt ensformig, blir mye brød og grøt, er ofte det han får i 2 tiden også. Hva tror dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har en gutt på ti og en halv mnd. Han får fire måltider for dagen. Han spiser grøt og får ca 100ml melk til frokost i halv åtte-åttetiden. Lunsj spiser han i elleve-tolvtiden, da spiser han en halv til en brødskive (er ikke så veldig glad i skive) og litt frukt eller youghurt. I tillegg får han ca150 ml melk. Til middag blir det som oftest et middagsglass og vann (av og til blir det eplejuice med vann) i tre-firetiden. Grøt og 180ml melk til kvelds ca halv syv. Fikk positiv tilbakemelding fra helsesøster på denne "menyen", eneste hun påpekte var at han gjerne kunne få drikke utenom, noe han selvfølgelig gjør.

Det er vanskelig å si hva som er best for ditt barn, men det er jo ikke uvanlig med fem måltider for dagen.Ellers fikk vi beskjed på helsestasjonen at vi burde gi maks 4 dl melk for dagen. Vet ikke om dette hjalp deg noe...? Håper du finner en måltidsrytme som passer dere begge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...