VinterSol+2 Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 Flere som føler det litt sånn om dagen? Er 32 fullgåtte i morra. Heldigvis har jeg bare en gang til å gå hele veien til skolen (eksamen på torsdag) så kommer mannen min hjem, så da har vi bil.. føler at alt er litt tungt.. har ikke følt meg tung på denne måten før nå.. som om jeg... jeg vet ikke.. drasser på en svær sekk-følelsen, bare at det er forran.. og magen har synki masse, plutselig glipper selv gravidtrøyer opp! Syns dette er veldig tidlig, (mamma også) men har skjønt her inne at det er flere som opplever at magen synker såpass tidlig? Har ikke unormal vektøkning eller noe, er bare akkurat som om magen har falt, lissom.. skal det fortsette sånn, å bli tyngre og tyngre videre ut i svangerskapet? Merker det jo i ryggen.. ikke meningen å sutre eller noe, jeg bare lurer! Er jo veldig heldig som for det meste kan holde meg i ro/bevege meg som jeg føler for fremover!!
Gjest Odyssey Skrevet 30. april 2007 #2 Skrevet 30. april 2007 min mage sank tidlig .. og jeg føler meg drit-tung.. kjøpte meg en mammabukse i dag som faktisk gjorde at jeg følte meg lettere, kanskje du bruker for små klær?
VinterSol+2 Skrevet 30. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2007 hm, jeg tror egentlig ikke det.. er mer formen på magen,, akkurat som om den lener seg så mye forover at de tblir en "kant" om du forstår? Som gensere og trøyer glipper over.. stort sett ellers er klærne jeg bruker greit romslige.. men får dra frem noe tunikaaktig jeg har i skapet, så slipper jeg "flæskglæpp" hehe. syns ikke det er særlig lekkert! Når sank magen din, sånn ca? Jeg tenker at om magen skal synke enda mer, blir den lav til slutt! hehe.. ender vel med at baby ligger som en badering rundt hoftene! *le av sin egen dårlige humor*
Gjest Odyssey Skrevet 30. april 2007 #4 Skrevet 30. april 2007 Min sank vel uka etter deg.. det er litt kjedelig, fordi det blir på en måte en sånn veldig klump å "dra på" så langt ned.. dessuten har fått skikelig bollemus så jeg ser jo ut som TO klumper jeg *ler av enda verre humor*
VinterSol+2 Skrevet 30. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. april 2007 haha, vet du, har begynt å merke at musa stikker mer ut enn vanlig jeg og! hahaha ikke behagelig å sitte lenge på do lenger, nei, føles ut som alt tyter ut! *le godt av din humor, og av min som snart tipper over til pinlig*
Gjest Odyssey Skrevet 30. april 2007 #6 Skrevet 30. april 2007 Haha, jeg forstår egentlig ikke hvordan jeg klarer å treffe i do lenger, forstår jo ingenting av hva som foregår under magen :-P Satt på ei trapp i dag, gikk to unggutter forbi(13-14), og jeg satt der med bena sånn pent fra hverandre.. magen syntes jo ikke så godt men det gjorde jo musa da... kan tro de stirret hahah.. passermeg litt nå ja
VinterSol+2 Skrevet 30. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 30. april 2007 *le høyt og godt* utrolig bra! Jeg klarte å bli solbrent på den siden (undersiden ) av magen som jeg ikke ser jeg... hehe. skjønte ikke hva som lissom klødde sånn! Og folk påstår at jeg har liten mage.. den er svær nok til at jeg ikke vet hva som foregår under der mer iallefall! hehe men som sagt, jeg er mest sånn "forfra-gravid" da, har ikke lagt på meg så voldsomt ellers, så kanskje folk forventer at en skal være mye større all-over? Jeg kanke no for at babyen min liker seg rett forran vel! hehe
Gjest Odyssey Skrevet 30. april 2007 #8 Skrevet 30. april 2007 Faen, jeg hater at hver gang jeg går inn på en side, så har noen nettopp svart på det jeg skrev, da ser det jo ut som jeg er sånn helt koko etter å trykke refresh Ja jeg får også høre jeg er lita, ligger bittelitt under på sfmålet (innenfor skraverte feltet tho), av folk som har vært gravide, mens av mine venner får jeg høre at det ser jo ut som jeg venter to.. Artig det der Nei jeg skjønner ingenting av hva som skjer under magen min, hehe, her om dagen så merket jeg den faktisk ikke for en gangs sykld, i dusjen, vi har veldig liten dusj, og så gikk jeg ut av den og tok et håndkle fr skapet.. men det fikk jeg jo ikke rundt magen.. der falt den drømmen grus heldigvis bare 24 dager igjen lenge igjen du eller?
VinterSol+2 Skrevet 30. april 2007 Forfatter #9 Skrevet 30. april 2007 åå, heldig du.. har dobbelt så lenge som deg igjen jeg... 59 dager igjen i dag! ja, samme her! hehe, ligger akkurat på/rett under den røde streken på sf/fundus, og tidligere gravide sier "åå, men du er jo så liiiiiiten" mens folk som ikke egentlig er vant til å se gravide mager (feks folk på skolen, har mye unge folk i klassen) syns jeg er diiger. hehe regner bare med at jeg har god plass i bekkenet jeg, og det er jeg vel fornøyd med:) Haha, ser for meg det litt forvirrede blikket ditt i det håndkleet ikke kommer rundt magen.. hihi Det hender jeg glemmer meg jeg og.. som når jeg prøver å snike meg forbi steder.. har jeg feks ytterdøre stående åpen (er jo så varmt og godt nå, 20 grader i skyggen!) og er en tur på badet, er det bare en liten "sprekk" å snike seg mellom for å komme ut fra badet.. vanligvis er det ikke noe problem.. men i går presterte jeg å skrape opp magen på drøklinka! er det mulig, lissom.. hehe
Gjest Odyssey Skrevet 30. april 2007 #10 Skrevet 30. april 2007 Ah, skal vi bytte, jeg tør ikke enda! Haha ja, imagine my surprise når håndkleet ikke ville rundt.. begynte å lure helt ærlig talt på om DET hadde krympet.. men så så jeg jo at jeg ikke så mine egne føtter Haha au.. håper du ikke skrapte mye da Jeg blir litt sur i blant jeg, når folk sier "så stor du er" - for jeg er jo ikke det, hehehe.. og nytter jo ikke si noe fordi de har jo ikke erfaring med det.. så da føler jeg at jeg sitter og forklarer meg til en vegg Det er jente du får eller?
VinterSol+2 Skrevet 30. april 2007 Forfatter #11 Skrevet 30. april 2007 ja. ultralyden sa jente:) Jordmor tipper gutt pga magen og hjertelyden. hehe men jeg har jentefølelse selv da. så får vi se. Har guttenavn i bakhånd:) Ja, er litt irriterende når folk på død og liv skal kommentere.. er ei i klassen min som fikk vite det før alle andre at jeg var gravid (de andre fikk ikke vite det før uke 18-19) og hun er helt opphengt i rumpa mi.. eller i det hele tatt, har vært så overbevist om at jeg kommer til å bli smellfeit og hver dag evaluert kroppen min, lissom,, hva er vitsen? Samme med jenta som aldri nedlater seg til å si et ord til meg.. som midt i en forelesning "hviskeroper" til meg over rommet "hei, Pernilla! du, nå begynner magen din å bli stor!" javel, lissom? har jeg ikke lagt merke til...
Gjest Odyssey Skrevet 30. april 2007 #12 Skrevet 30. april 2007 Herregud for en tøtte Oisann, begynner du å få litt mave, det var jammen meg rart.. trodde den ble mindre jeg Er du svensk? tenkte pga a-endelsen i pernill* Vi har ikke guttenavn i bakhånd.. men vi har ingen rosa klær heller.. vi går for blått og lilla og hvitt )
VinterSol+2 Skrevet 30. april 2007 Forfatter #13 Skrevet 30. april 2007 har litt rosa, men for det aller meste ting i grønt, hvitt, og festlige mønstre i blått og rosa som kan brukes til begge.. ekke så bekymra for det. hehe. tror ikke en gutt får traumer av litt rosa babytøy og omvendt! Jeg er ikke svensk, jeg er faktisk del-finsk, men navnet har jeg tatt i voksen alder. Haha, jeg pleier å svare sånn "ja, det er naturlig det at den vokser,," osv, men jeg lurer på om jeg neste gang skal skvette til og rope ut "oi! det har du rett i! Hjelp! hva skjer'a? tror du jeg er gravid???"
Gjest Skrevet 30. april 2007 #14 Skrevet 30. april 2007 Vi er fler.. Er 34+6 i morgen, og føler meg tung nå. Magen har nok tippa litt fremover ja Skal bli godt å se tærne sine igjen om ikke mange ukene
VinterSol+2 Skrevet 30. april 2007 Forfatter #15 Skrevet 30. april 2007 jaaa!! da skal tæsene mine få litt oppmerksomhet også! hehe for nå rekker jeg knapt ned nok til å få klippet vekk det verste av tånegler..
babybooooom-OG Alisha babyen.. Skrevet 30. april 2007 #16 Skrevet 30. april 2007 Kjenner meg igjen med det at enkelte skal følge med på hvor mye en skal legge på seg og forventer at man skal bli smellfeit...Søstera mi er på den måten, og jeg blir så utrolig irritert..hun har sagt det fra jeg var kansje 20 uker på vei...ser at du har lagt på deg, ja...nå var du stor..Alle andre som ser meg syntes jeg er kjempeliten og at de nesten ikke kan se at jeg har lagt på meg...har kjempeliten mage, naboen min trodde ikke jeg var mer enn 4-5 mnd på vei..Føler akkurat som om hun gosser seg for at jeg har lagt på meg... Og så lå linjeheftet mitt framme på kjøkkenet, hvor jeg hadde skrevet ned hva jeg spiser fra dag til dag, og da sa hun med hovmodig stemme "åååå, så du driver og skriver opp hva du spiser" kjente det kokte inni meg...hun har fått 2 barn, og etter det siste barnet ser hun ut som en feit budeie, så hun håper vel at jeg også skal ende opp som henne, men ALDRI i livet, jeg skal på treningsstudio så fort som bare det...hehe Bollemus, ja...hehe føler jeg har lagt på meg noen kilo der nede, ja...hehe driver hele tida og drar buksa langt ned på hoftene, livredd for at bollemusa skal sprette ut av buksa...hahahahah
Love my kidz Skrevet 1. mai 2007 #17 Skrevet 1. mai 2007 Hehe, for en morsom tråd! Greit å lese hva vi har i vente ja ;-) Magen min er ikke så stor som deres ennå, men allerede nå blir den skitten fordi jeg kommer borti biler, søyler osv.. lærer aldri shuh =) Og dette med lav mage er vel noe jeg bare får merke mer og mer av, har vært ganske lav hele tiden. Så blir spennende å se ja, er kun i uke 29 nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå