Snupi27 Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 jeg er i uke 27+4 nå. og jeg har såå sinnsykt vondt i ribbeina. og litt under lixom.. det er helt grusomt! jeg kan nesten begynne å grine noen ganger. det hjelper ikke uansett hva jeg gjør.. ikke om jeg setter meg, legger meg eller står.. er det flere som har det sånn? jeg kjenner jo at babyen sparker opp i ribbeina iblant. men det kjennes ut som om det er ømt eller hovent innvendig lixom pga dette. noenganger kjennes det ut som om babyen har plassert hodet eller rompa mellom ribbeina mine oxo..
Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #2 Skrevet 30. april 2007 Du har ikke problemer med galleblæren da? Det gir også smerter mellom ribbena... Jeg har hatt de problemene før og vet hvor vondt det gjør.. :-9 Mener å ha lest et sted at det er vanlig at gravide kan få gallesten osv., men er ikke sikker på dette... Ikke for å skremme altså...
Snupi27 Skrevet 30. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2007 hmmm.. det har jeg egentlig aldri tenkt på! kanskje jeg bør sjekke det..?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #4 Skrevet 30. april 2007 jeg har ikke problemer med gallen, men har veldig vondt undervribbeina. jeg tror det er fordi barnet ligger høyt i livmoren og evt har snudd seg slik at den sparker oppunder ribbeina. det erveldig vondt og sårt...:-(
Snupi27 Skrevet 30. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. april 2007 det er det jeg tror har skjedd oxo.. jeg kjenner at babyen ligger ganske høyt oppe og at den sparker i balnt.. men det er jo blitt så sårt ogømt etter dette..
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 30. april 2007 #6 Skrevet 30. april 2007 Jeg er i uke 24, og har vondt i ribbena når jeg sitter, men tviler på at det er hun som ligger oppi der så tidlig? Vet ikke hva det er, men her forsvinner det når jeg legger meg ned. Virker nesten som om det er magen som presser seg opp i de av og til...
Snupi27 Skrevet 30. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 30. april 2007 i stad hadde jeg så vondt at det ikke hjalp å ligge engang.. pleier å hjelpe å legge seg ned å strekke seg, men ikke i dag.. heh.. det er ikke bare bare å være gravid skjønner jeg!
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 30. april 2007 #8 Skrevet 30. april 2007 Jeg kan også ha vondt i ribbeina når jeg sitter. Men alltid vondt på min venstre side. Tror det er fordi livmoren har blirr så stor at den presser på ribbeina, har lest noe om at den forskkyver de eller noe sånt. Men skremmende at noen sier det kan ha med gallen å gjøre? Kan noen forkalre mer, hvordan vet man det?
Snupi27 Skrevet 1. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. mai 2007 ja, det var litt skremmende.. kanskje man må til legen for å få vite det.. jeg aner ikke.. hadde lixom aldri tenkt at det kunne være det..!
@nemone Skrevet 1. mai 2007 #10 Skrevet 1. mai 2007 Hei, det der hørtes akkurat ut som det jeg hadde i mitt første svangerskap. Da lå snuppa med hodet oppi ribbeina mine på høyre side og det var veldig vondt/ubehagelig for meg. Verst når jeg satt. Hun forble i den stillingen svangerskapet ut, og kom til verden med avtrykk etter ribbeina mine i hodet for å si det sånn.... Det startet med vondt da jeg var 6 - 7 mndr på vei - så det passer bra med det du skriver nå. Ikke bli overrasket om du også får litt vondt midt i ryggen også - det kan forplante seg i og med det blir press på ribbeina. Lykke til, og håper at det gir seg snart - hos meg kom og gikk det.
-spent- Skrevet 1. mai 2007 #11 Skrevet 1. mai 2007 Hei. Jeg har også hatt det sånn, litt enda også. Men jeg fikk da beskjed om at det var muskler mellom ribbebeina som var ømme pga babyen tar så stor plass at du ikke får puste ordentlig. Det blir bedre når magen detter litt ned. Jeg er mye bedre nå LYkke til:)
Snupi27 Skrevet 1. mai 2007 Forfatter #12 Skrevet 1. mai 2007 det var fine svar =) takk! kommer ut med avtrykk etter ribbeina. hehe! jeg syns jeg ser det =p da har man hvertfall bevis på at det var derfor du hadde vondt. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå