anrø Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 Hei. Æ e redd no. Æ e 14 uka på vei. Men idag har æ fått lyserød utflod. Æ har mista tre ganga før,men dæm ganga va d brunt. D e ikke vits i å ring legevakta,for dæm si bare æ ska slapp av. Men d e ikke så lett. Får ikke ro på mæ før æ får kom på ultralyd. Tenkt å ring føden og hør ka æ ska gjør. Dæm gjør kanskje itj nå sidn æ ikke e så langt på vei.
Gjest Skrevet 30. april 2007 #2 Skrevet 30. april 2007 Ring og forklar historien din, kanskje du får prate med noen som forstår:)
Gøril og Jesper :) Skrevet 30. april 2007 #3 Skrevet 30. april 2007 Enig med 1marikylling+1 nugget+1peanutt. Synes du bør få komme inn på en UL å sjekke ut. Å være bekymret er så vondt. Og ikke sikkert at det er noe grunn til å være bekymret heller. Ring heller en gang for mye, enn en for lite.
baby-klar, ikke helt klar:) Skrevet 30. april 2007 #4 Skrevet 30. april 2007 Hei:) Jeg hadde på samme måte som deg de første ukene (frem til 12). Kom av og til litt blod i utfloden. Ble like redd hver gang, men pga to tidligere sa/ma dro jeg og fikk skjekket det hver gang. Dra på legevakten du, og si at du pga tidligere aborter TRENGER å vite! Be derfor om å få en henvisning enten til føden (de tar ofte ikke imot så tidlig i graviditeten)eller til en gynekolog m/ul. Ikke slå deg til ro med å se det an... Ikke godt å ikke vite hva som skjer med tidligere aborter i bakhodet! Lykke til!!!
Solskinnsjenta Skrevet 30. april 2007 #5 Skrevet 30. april 2007 Hei. skjønner godt at du er bekymret. Den kan være noe fra skjeden, slimhinnene der er skjørere i svangerskapet, og sex, tunge løft, rare vendinger kan gi en liten blødning uten at det er farlig. Jeg ville tatt en telefon til føden for å forsikre om at alt var bra. Du er over de kristiske første 12 ukene, men fortsatt ikke så langt på vei. Kan hende de ber deg vente til i morgen, og det er fælt å høre, men slik er det. Jeg anbefaler deg å legge deg ned og prøve å slappe av i kroppen. Jeg ønsker deg lykke til, og håper at alt går bra.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #6 Skrevet 30. april 2007 Dersom du har mistet 3 ganger før får du ikke da ekstra tett oppfølging???? Mistet du dem før eller etter 12 uker? De jeg kjenner som har mistet flere ganger får medisiner og tett oppfølging fra lege/sykehus (mistet etter 12 uker) Vi mistet også første gang i uke 12. da vi ble gravid på nytt sa vi til legen at vi gjerne ville ha en ekstra UL så det fikk vi i uke 12. Du har jo allerede erfart at det ikke er noe å gjøre dersom det går galt så tidlig, men det er så greit å få svar. Vite at man kan slappe av. Ring til føden og hør hva de sier. Forklar dem hvorfor du blir nervøs. Si til dem at du har mistet tre ganger før. X bein for deg
Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #7 Skrevet 30. april 2007 Jeg ville jo tro at du kommer lett til, med den bakgrunnen du har, så ring heller til gynekologisk på sykehuset enn til legevakten. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå