mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 hvor mye mm bør en ha til "overs" for å donere til sykehus ? Hvor mye penger får en ? Hvem tar en kontakt med ang. dette
hvemerjeg? Skrevet 30. april 2007 #2 Skrevet 30. april 2007 Jeg vet ikke, men jeg ville nok bare ringt det aktuelle sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #3 Skrevet 30. april 2007 jeg jobber på nyfødtintensiv på sus og gav selv melk til avdelingen. vi har ei bankdame som vi kaller henne som ordner med alt. du må ta blodprøver slik at en vet at melken er fri for hepatitt, hiv og lignende. og en tar cmv prøve. er den positiv som den hos de fleste er så gis melken til de over 1500 gram, er melka cmv negativ så kan den gis til de under 1500 gram. Jeg var positiv. Vi får ikke betalt for dette på sus, men de kommer og henter melka. du får låne pumpe og utstyr fra sykehuset. andre sykehus betaler litt, men det er ikke så mye. jeg gav i 4 mnd, tilsammen 17 liter. en bør ha til overs 100-200 ml morsmelk per dag for å bli giver:) men orker du å gjøre det så er det mange som er takknemlige. melka kommer veldig godt med;) de minste får bare eks 0,5 ml hver 3 time eller 0,1 ml i timen som går kontinuerlig. noen får 10 ml x 8, eller 30 x8. og de største barna får litt større måltid, 50-60 ml. så de ml som personer orker å pumpe ut er så viktige for mange små mager;)
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 30. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. april 2007 tusen takk for grundig svar. Hvor mye jeg har til overs varierer litt fra kveld til kveld, men det minste jeg har hatt er 60 ml, mest 140 ml. Pumper meg hver kveld uansett og er liksom måte på hvor mye mm jeg kan ha i fryseren. (pumper for å beholde og opprettholde prod.) Tror jeg uansett skal ta kontakt med sykehuset og høre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå