Gå til innhold

Lavt BT

susse venter novemberbeibi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan egentlig gjøres med dette, og hvor lavt kan det bli før det er farlig?

Har et BT på 100/46 undertrykket har sunket med 4 på en uke..

Er svimmel og i dårlig form, og har hodepine..

Fådt beskjed om å drikke mye og spise salt.

Er det grunnnlag for å bli sykemeldt pga dette? Vil bare ligge, føler meg dritelendig..

Flere med samme problem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom blodtrykket ditt var nok til å få sykmelding, ville jeg vært konstant sykmeldt :-)

Jeg har lavere blodtrykk enn deg selv når jeg ikke er gravid. Det er bare en ting å gjøre; pass på å drikke minst 3-4 liter vann om dagen. Det er mye mer enn du tror, så ta gjerne litersflasker og hell over i glass, så du kan holde regning med hvor mye du drikker. Da forsvinner hodepinen, og du kjenner deg mye bedre. Hodepine er et klassisk symptom på at du drikker for lite!

Ikke reis deg rett fra liggende stilling, men sitt litt oppreist først. Ta en pause når du trenger det. Og trøst deg med at blodtrykket normalt synker frem til 5. måned av svangerskapet, og så stiger det igjen.

Skrevet

Ble ikke sykemeldt, men så spurte jeg ikke om det heller.. Får heller se hvordan det går framover så får jeg heller event kontakte lege om det blir for ille..

Takk for svar:-)

Skrevet

46 i undertrykk er veldig lavt å ikke normalt i det hele tatt. normalt ligger en på 60-80. men under graviditeten så har mange lavt BT. sa ikke JM noe når hun så dette BT?

Skrevet

Jeg hadde 100/50 denne uken. Ikke noe å bekymre seg over, sa legen. Men det er altså viktig å drikke mye og reise seg langsomt. Kroppen venner seg til det lave blodtrykket etterhvert. I tillegg: Hvis du dusjer i varmt vann (eller i det hele tatt blir varm) vil blodet strømme ut til huden, noe som resulterer i blodtrykksfall og svimmelhet, endog besvimelse.

Skrevet

Har ikke vært hos jordmor enda, men 2 ganger hos legen.

Han sa det var lavt, men viste ikke hvorfor det var lavt. Undertrykket mitt bruker å ligge på mellom 60-70, så jeg vet at dette er et lavt undertrykk til meg å være.

Får bare vente å se ann formen, men kommer ikke til å klare å gå på jobb på onsdag om jeg er som jeg har vært i dag...

Skrevet

men 46 er mindre enn 50. Lærte på skolen (hjelpepleier) at undertrykket ikke skal understige 50 ( da regnes det som for lavt)

Ja vet det med dusjing, sjangla meg ut av dusjen i morgest:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...