Gå til innhold

Er det flere som er plaget med maserier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt noen få siste uken, men i dag tok det helt av, har hatt mange! De er korte og tette og på ingen måte i nærheten av skikkelig rie-vondt, men vondt er det jo, og plagsomt! Synes det er litt tidelig jeg, er jo bare 34+5 uker i dag. Hva gjør dere når dere får slike for å roe det ned? Går, ligger, sitter, tar et varmt bad...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hatt kynnere helt siden ca uke 20 men i etpar dager har jeg hatt menslignendes smerter i korsrygg mage,har termin 13 junil

hjelper liksom ikke at jeg ligger heller. pleier å hjelpe med dusj, skal prøve det hvis det ikke gir seg snart:)

Skrevet

Jeg har vært plaget nå de siste dagene, var skikkelig plaget i natt.Nå for øyeblikket er det greit, men nå har jeg press på lungene istedet... Er ikke godt å sitte i godstolen lengre heller.

Skrevet

Har hatt det noen ganger siste uken... begynte sist tirsdag så ingenting før torsdag da jeg t.o.m hadde regelmessige i noen timer, så ingenting etter det.

Men nå har jeg akkurat hatt en tegningsblødning da....

Når jeg hat hatt disse maseriene har jeg ikke klart å roe de ned... Det har bare gått over av seg selv.

Skrevet

Både slimpropp og nå maserier...Kan jo hende den lille har det litt travelt denne gangen? Du får stelle pent med deg selv i noen dager nå og så får vi håpe den drøyer litt til hvertfall:-))

Skrevet

Mener dere kynnere som kommer ofte og er kraftige? Jeg mener jeg fikk høre under første fødsel at de kalte det jeg hadde masrier..dvs jeg hadde rier som ikke førte til større åpning....

Men her inne virker det som om man mener de kan ha disse riene i lang tid før fødsel..

Skrevet

Jeg er også av de som blir lettere forvirret av alle de forskjellige navnene vi har på det som skjer i kroppen vår om dagen. Jeg trodde også maserier var ineffektive rier helt opp mot fødselen. Men hvis vi kan kalle det vi har nå maserier har jeg også masse av de! Jeg er like langt på vei som deg, og tredjegangs, og merker veldig forskjell på det jeg kaller kynnere bare fra forrige uke til nå.

De er hyppige, kommer mange hele dagen, når jeg sitter rolig, men særlig når jeg er i bevegelse, og de er både mer intense og vondere. Kjenner det strammer og er ubehagelig nedover mot åpningen.. Men ungen ligger fremdeles høyt, så jeg er ikke redd for å gå i fødsel enda, men de begrenser meg mer og mer, er jo direkte ubehagelig og vondt å f.eks gå en tur..

Skrevet

Om dere snakker om kynnere, kan det hjelpe å hvile en halv time liggende morgen og kveld. Men med maserier kan det hjelpe med et varmt bad for å få pause og mer effektive rier etterpå. Om du tror det er rier, bør du ta kontakt med føden! De kan gi råd. Lykke til!

Skrevet

Våkna i to tiden i natt med store menslignende smerter i magen og noe murring i ryggen, er det dette noen mener er masrier? Min første fødsel startet slik, men tydeligvis ikke denne:-(

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva annet jeg skal kalle dem og jordmor var enig i benevnelsen. Jeg har kynnere også, som tar godt tak og er ubehaglige og gjør at jeg må puste fortere og magen strammer seg og det murrer gjerne bitte litt. Men dette er anderledes, det føles rett og slett som de riene man har helt i begynnelsen av fødselen, bare litt kortere og tettere, men de er skikkelig vonde (bare ikke vonde-vonde), vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det jeg...? Snakket med jordmor om det og hun kalte det i hvertfall maserier.

Skrevet

tror kanskje jeg hadde det i natt.Er ikke sikker på om det er det.Er 40+1 i dag og fikk modningsakupunktur til jm i går for og sette i gang ting og tang.Og i natt sov jeg nesten ikke.Hadde sikkelige sammentrekkninger i magen,og de kom tette og var litt vonde.Var litt lik kynnere bare mye mere hyppigere osv.

Er veldig usikker på hva det er,er førstegangsfødenede.

Skrevet

Jeg lurer på, plages dere av disse maseriene også på dagtid, og er de så ille at dere har vansker med å gå/reise dere/sitte og ligge? Slik føler jeg det...

Skrevet

ja, jeg føler det sånn mamma1, og lurer hele tiden på om det er fødsel på gang. Så gir det seg et par timer, så begynner det igjen. Har nedpress også. Er i uke 38 +2 og lurer på hvordan det blir hvis det skal bli sånn resten av tiden...

skal heldigvis ha keisersnitt om 10 dager da....

Skrevet

Jeg går litt rundt sånn som da jeg hadde rier med eldstemann, eller så legger jeg meg på sofaen.

Skrevet

Ja det er på dagtid jeg har dem (jeg sover faktisk om natten, heldige meg :-)) og mine blir mye verre når jeg står oppreist eller går, litt bedre om jeg ligger. Hadde jeg vært nærmere termin ville jeg nok lurt på om det kanskje kunne være fødsel på gang, sånn helt i startfasen, men siden det enda er lenge igjen og jeg hadde det slik osm dette i mange uker sist gang tar jeg det med ro.

Skrevet

Men det virker ikke som noen av dere har de samme smertene jeg har slitt med ett par dager.Det er ordentlig knivstikk, mest øverst i magen men over det hele også, er rett og slett uutholdelig vondt.Vondt å ligge på siden og snu seg er ett helvete. Jm virket ukjent med denne type smerte, så jeg får vel aldri vite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...