Gå til innhold

Kynnere i uke 22!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er 22+4 og har veldig mye kynnere /spenninger i livmoren! er dette normalt så tidlig? Har hatt det noen uker nå, men nå blir det bare mere og mere synst jeg, MANGEN ganger for dagen.....

Flere som opplever det, så pass tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har det akkurat på samme måten. Har hatt det siden uke 21-22, er nå i uke 26. Har det også flere ganger om dagen. Er ganske vanlig for noen.

Skrevet

Jeg er 15+1 i dag og har flere kynnere enn jeg kan telle iløpet av en dag.. har hatt merkbare kynnere siden uke 10. Dette er helt normalt og absolutt ingenting å bekymre seg for, livmoren "øver" seg faktisk helt fra uke 6-7, men da uten at vi kjenner det.

Så lenge kynnerne ikke er vonde eller kommer regelmessig så er det ikke farlig.

Jeg venter nr.3 nå, og er det noe jeg kan så er det kynnere, har hatt min del av de..

Nyt magen din og det lille vidunderet som vokser der inne!

Skrevet

Oki. takk for svar. Vet det er helt vanlig med kynnere, men visste ikke om det var vanlig med så hyppige så tidlig! men da er det antagelig det da ;o)

Nyter hvert sekund jeg! er så heldig at jeg kjenner masse liv og spark hver dag også :oD

Skrevet

Godt å høre at andre er i samme situasjon som meg. Jeg har også vært litt bekymret over at jeg har hatt kynnere så tidlig. Tror de kom så tidlig som rundt uke 16. Nå i det siste har de kommet hyppigere, er nå i uke 25. Snakka med jordmora mi i dag og hun sa det var helt normalt med kynnere og ikke farlig. Men hvis kynnerne blir vonde og hyppige gjennnom hele dagen, så skal man oppsøke lege

Skrevet

Jeg venter nr. 3 og har MASSE kynnere hele dagen! Spesielt ille er d om kvelden! D som har overrasket meg denne gangen er hvor sterke de er! Har ikke hatt så vonde i de tidl sv.skapene.. Etter samleie er jeg oppriktig bekymret! Men så lenge de ikke "tar" i ryggen regner jeg med d går bra..Er 23 uker i dag og skal ta d opp med jordmor på neste undersøkelse om ei uke, tenker jeg! Er redd jeg sliter meg ut med 2 små og full jobb....

Skrevet

Hei!

I mitt forrige svangerskap begynte jeg å få ganske kraftige kynnere fra ca uke 18. Da jeg fortalte dette til jordmora i uke 20 bestilte hun legetime til meg og ba om 50% sykemelding. Hun mente at det var alt for tidlig å ha så mye kynnere i uke 20 og mente at det kunne føre til for tidlig fødsel. Jeg jobba i barnehage og det ble mye bøy og tøy og løfting på en dag og dette forverra kynnerne kraftig. Det roa seg imidlertig da jeg ble sykmeldt og flinkere til å ta det med ro.

Mener ikke å skremme noen eller å si at deres jordmødre tar feil, men det er tydeligvis ulike oppfatninger om dette. Uansett så det skader nok ikke å forsøke å roe ned tempoet litt!

Skrevet

Jeg begynte også å få kynnere relativt tidlig. Hadde MASSE kynnere rundt uke 18-20, tror det hadde sammenheng med at jeg hadde en travel periode der jeg var ute i praksis.

Etter påske har jeg klart å ta det mer med ro, og da har kynnerene gitt seg noe.

Har målt livmorhalsen, og den er heldigvis lang, fin og lukket, så kynnerene har ikke hatt noen effekt.

Hvis du opplever det plagsomt anbefaler jeg at du klarer å få det til slik at du kan slappe litt av innimellom. Enten på jobb gjennom tilrettelegging, eller hjemme etter jobb.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...