Gjest Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 Synes vi hadde et så godt forhold før barna kom.. nå kjenner jeg at jeg drøyer lengre og lengre før jeg tar initiativet til å møtes...Lang historie, har skrevet mange innlegg her før, men kort fortalt er svigermor en flott bestemor på mange måter. Alle misunner meg, hun kan gjerne ha barna hver helg. Men hun overkjører oss og tar helt av iforhold til rollen sin. Virker som hun vil være mor, sover sammen med dem, vil ikke passe de hos oss, men hos dem selvom det for oss og barna er mest praktisk at de er her. Null grenser, mye søtsaker ,sier aldri nei,overstimulerer osv. Men alt dette er jo liksom lov når en er bestemor...? Derfor er jeg den store stygge ulven som ikke ber mer om hjelp, drar på besøk osv. Synes det er hyggelig om de kommer hit noen timer eller vi er der, men vi behøver vel ikke være der hele helgen?+ ALdri bra nok , ser aldri ungene nok osv. Før så de oss ca en gang pr uke, men vi har skolebarn nå, det er mye aktiviteter på kveldstid, bursdager, venner osv. mao. ikke så mye tid og vi trenger jo å slappe av bare familien og.. Har tatt opp dette med grensesetting, så det hjelper ikke . Men så sliten av å ha dårlig samvittighet, de ville treffe oss i morgen men vi hadde lagt andre planer alt, hørte skuffelsen... uff så stygg jeg føler meg som ikke ber de oftere.. Dett ble rotete, men måtte få det ut..!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #2 Skrevet 30. april 2007 Hvis hun skal ha barnebarna så ofte som hver helg, så kan hun ikke bestemor-bortskjemme dem på samme måte som om hun har dem en dag i måneden
Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #3 Skrevet 30. april 2007 Jeg er ikke enig i utsagnet at besteforeldrene må jo få skjemme bort barnebarna og gi de gotterier når de vil det. Det er vi som foreldre som bestemmer hva ungene skal spise og hvilke rutiner som skal følges, blir ikke det respektert får de ikke treffe ungene ofte og ikke ha de alene.
Anne-B. Skrevet 30. april 2007 #4 Skrevet 30. april 2007 Besteforeldre skal skjemme barna bort med klemmer og nærhet, med en tålmodighet av gull og kosestunder med bøker og film og musikk, med boller og kakao og baking, med tur i skog og mark og andre opplevelser, og kanskje et drops eller to av og til som mamma og pappa ikke veit om.. Men de skal også respektere foreldrene til barnet. Jeg er enig i at besteforeldre får lov til å skjemme bort barnebarna, men ikke med hva som helst!
*Molly mus* Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 Så bra skrevet! Er så enig med deg Anne-B is a CrazyPregnantWoman:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå