Gå til innhold

Jeg har "løyet" for legen min ang termin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja altså når jeg var på ultralyd så flyttet de terminen min så jeg fikk den 9 dager senere... Men han skrev det ikke på graviditetskortet mitt...

Må ha glemt det eller noe...

Så når jeg kom til legen igjen sa han: "flyttet de ikke termin"??

Å jeg sa "nei" sånn helt automatisk...

Skulle jeg da gå så langt over termin at jeg å settes igang har jeg jo egentlig bare gått 5 dager over.. Ville dere sagt fra? Eller bare holdt munn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får jo et skjema med UL-termin på som du må gi kopi av til NAV og arbeidsgiver. På sykehuset har de vel også disse opplysningene hvis det var der du tok UL. Synes det blir litt for dumt å holde det skjult for legen din.

Skrevet

Det er vel ikke legen din som avgjør om du skal settes i gang eller ikke, det er vel føden og de har ul-rapporten din liggende i journalen din på sykehuset. Og det er dit du går for samtale om igangsetting ved oevertid.

Rart at de ikke har sendt ul-rapporten til legen din enda, har de ikke allerede gjort det så kommer de nok til å gjøre det.

Skrevet

Jeg fikk ikke noe skjema med ultralydtermin som NAV og arbeidsgiver skulle ha. Arbeidsgiver skulle faktisk ikke ha noe fra meg, og NAV skulle bare ha en bekreftelse på termin fra jordmor.

Sånn helt utenom tema BTW...

Skrevet

Tror du de sender den så sent når de ikke har gjort det før? Har termin neste uke...

Og sykehuset har ikke journalen min skjønner dere, for jeg har flytta 20 mil siden ul og fått nytt sykehus og fastlege som jeg har kontroll hos...

Skrevet

Det virker ikke som min lege heller har fått noe rapport fra sykehuset da jeg var på UL. Jeg har ikke vært til han siden før jeg var på UL i uke 18, går til JM. Og nå er jeg 35+4. Men hver gang jeg har snakka med han så går han ut fra at terminen min er 18.mai, som er mens-terminen. Så jeg må gang på gang fortelle hva som er 2.termin.

Jeg fikk med meg et ark fra UL som JM fikk da jeg kom dit på neste kontroll.

Men du over her som sier at NAV og arb.giver skal ha papir på når termin er. Har ikke levert papir noen steder jeg, både på NAV og på jobben har de bare spurt meg. Har ikke måtta levert 'bevis' noen steder.

Skrevet

Jeg har iallefall måttet legge med bekreftelse på Ul-termin til både NAV og arbeidgiver (kommunen). Kanskje ulik praksis rundt omkring. Fikk dere virkelig ikke noen papir om UL i det hele tatt? Har jo det skjemaet liggenede med svangerskapsjournalen, slik at legen kan se det på kontroller.

Skrevet

Når jeg sjekka etter så har jeg fortsatt arket fra UL ja.;) Men har ikke måtta lagt det frem for andre enn JM. Men som du sier, er sikkert ulik praksis rundt omkring. Kommer kanskje litt an på hvor vi bor, stort eller lite sted osv.

Skrevet

Jeg måtte bare gi en kopi av helsekortet til nav. og jobben skulle ikke ha noe av meg! men som dem sier over her så har det stede du tok ult kopi av når du fikk termin. å hvis du har flyttet, så sender de papirene til den nye legen og eventuelt sykehuset. den nye kommunen har krav på å få sjonalen din. =) lykke til

Skrevet

Hvorfor har du ikke sagt noe til legen din egentlig??? Er jo kjempedumt da... De fleste vet jo ikke akkurat på datoen når de ble gravide. Min termin ble flyttet 1 dag, men legen min fikk beskjed uansett. Det har jo litt med din egen "sikkerhet" å gjøre om det er mange dager. Spes i forhold til prematur osv. Hadde fødselen vært i gang sist jeg var på sykehuset, og vøri 9 dager mindre på vei enn hva som JEG trodde var terminen. Så hadde jeg blitt sendt til Rikshospitalet istedenfor Drammen.

Sier ikke at dette ER noe som skjer, men det KAN skje!

Skrevet

På UL fikk jeg termin ca 5 dager etter menstermin. Men min UL lege ville likevel la mensterminen stå, med tanke på overtidighet. 5 dager + 3 uker dersom fødselen må settes igang mener han er for mye. Så han lar den tidligste datoen telle. Og siden han har drevet som fødselslege de siste 30 årene har jeg god tiltro til han...

Skrevet

terminen min står også! Men det er forskjell på 1 dag og 9 dager.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

har fått termin med den forrige 14 dager etter menstermin, og mensterminen va riktig ut fra det som skjedde under fødselen.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor man skal la være å si noe om det!

Er jo for ditt eget beste!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...