Gå til innhold

Fare forbundet med at slimproppen går?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror det må være slimproppen som gikk i dag. Jeg har 6 uker igjen. Det var i hvert fall en relativt stor geléklump. Ble nesten litt redd da jeg så den. Ikke noe blod på den, bare masse blankt og litt hvitt.

Er det noen fare forbundet med dette? Noen råd de gir hvis dette skjer? Det første jeg tenkte, var at nå må jeg ikke bade mer før fødselen. Noen som vet mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen fare med at slimproppen går. Bare å leve som normalt;) Hos noen går den leenge før termin hos andre går den rett før fødselen.

Noen merker at den går, andre legger ikke merke til den i det hele tatt.

Skrevet

Eneste jeg har fått beskjed om de to gangene jeg har født tidligere er at man ikke skal gå i svømmehall eller bade ute etter at slimproppen har gått, dette fordi det er ingenting "der" som holder det tett slik at bakterier og urenheter ikke skal komme opp og inn..

Ellers så var det bare å leve som før..

Skrevet

Bare lev helt som vanlig. Min gikk i uke 21, måtte ikke ta neon forhåndsregler da heller.

Skrevet

.....og du kan bade i offentlig basseng helt til vannet går, eller riene starter!

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at hvis slimproppen går tidlig dannes det som regel en ny en, kroppen beskytter seg selv....!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...