Gå til innhold

Reklamasjon hos Polarn.O.Pyret.Dårlig service?Andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei;

har en reklamasjon hos Polarn.O.Pyret.En mammatights er gått opp i sømmen foran.Har kun brukt den få ganger,så dette syntes jeg er dårlig kvalitet.Tok med meg buksa i butikken på lørdag.De tok den ikke i retur umiddelbart,men de ville se på den til i dag for å vurdere om de kunne reparere den.....

Greit at de har en rett til å utbedre feilen iht.forbr.kjl...,men vanlig prosedyre i andre klesforretninger er jo at de bare tar det direkte i retur.

Det er jo en forbruksvare og skaper ekstra pes for kjøper å gjøre det slikt.Trodde bytting var temmelig kurant hos P.O.P også.

Jeg blir litt irritert over slikt,for det skaper en del ekstra pes og bryderi.

De ringte i dag og sa at de ville prøve å rette feilen og tar kontakt igjen på torsdag.

Ja,ja.... Jeg syntes det ble mye fuzz ut av en reklamasjon.Har jo et par mil å kjøre for å komme meg dit.

Har noen av dere hatt reklamasjoner hos P.O.P?Og hva synes dere i så fall om servicen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

herregud, gikk og heng ut butikken på flere forum. Hva kan vite vite om tigthsen? kan likegodt være du som har klippet den opp for alt vi vet. og hvorfor anonym?

Skrevet

DET ER LITT FOR DUMT Å HENGE UT POLARNE & PYRET PÅ DETTE FORUMET FOR P.O.P ER EID AV ET KONSERN SOM HETER R&B(RETAIL AND BRANDS) OG EIER NOE SINNSYKT MED KJEDER. DE JOBBER FOR Å BLI DE KJEDENE SOM YTER MEST SERVICE OG ER FAKTISK VELDIG FLINKE PÅ OMRÅDET. JEG JOBBER SELV INNENFOR KONSERNET OG SYNES P.O.P ER SUPRE PÅ SERVICE. DE HAR EGNE MYSTERY-SHOPPERE SOM SJEKKER ALLE ANSATTE I HELE NORDEN FOR Å UTELUKKE DÅRLIG SERVICE. GJENTAR DET SEG AT EN ANSATT GJØR EN DÅRLIG JOBB KAN DE FÅ SKRIFTLIG ADVARSEL OSV. OM DU HAR VÆRT UHELDIG DENNE ENE GANGEN SÅ KAN DET VÆRE EN GRUNN TIL DET: ENTEN SÅ HAR DU VÆRT UFORSIKTIG ELLER SÅ GJORDE DEN ANSATTE FEIL. MEN SOM DU SELV SA: DE HAR RETT TIL Å FÅ SJANS TIL Å UTBEDRE FEILEN. DET AT DU BOR LANGT UNNA KAN IKKE NEVNES I DENNE SAKEN, FOR DET ER JO USAKLIG. FORANDRER IKKE SAKEN. DE KAN JO SENDE EN NY I POSTEN HVIS DET GÅR I GJENNOM SOM REKLAMASJON.

Skrevet

Hvorfor roper du sånn?

man må vel kunne si hva man vil her inne, vel! Det er liksom aldri galt å skrive noe om dårlig service hos telenor, jysk eller rema 1000, men straks det er er en kjede som er litt poppis, så er det feil?

Alle kan gi dårlig service, og Pog P har sikkert gode internkontroller som mange andre kjedebutikker har. Så det må da være greit å klage på dem også vel!

Skrevet

Kunden har valgrett etter gjennomføringen av forbrukerkjøpsdirektivet,art.3.3.

Forbrkjl.§29. Retting og omlevering (avhjelp) 1

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

(utdrag fra forabeidene):

Første ledd første punktum gir som utgangspunkt kjøperen rett til å velge mellom retting og omlevering, forutsatt at det foreligger en mangel. Selgeren kan ikke avskjære denne valgretten ved å utøve sin defensive avhjelpsrett, jf tredje ledd. Dette er nytt sammenlignet med dagens lov og utvalgets forslag.

HI har derfor rett til å velge og kan derfor kreve en ny tilsvarende vare.

Det er derfor ikke bare dårlig service fra P.O.P,men praksisen er ulovlig etter norsk forbrukerkjøpslovgivning.

Oppsøk butikken på onsdag og henvis til dette og krev ny identisk vare.

Du har loven på din side.

:o)

Husk det da jenter-at dere har VALGRETT i forbrukerkjøp(i motsetning til i kommersielle kjøpsavtaler iht.kjl.)!

Bli mer bevisste og krev deres rett.

-hilsen jurist

Skrevet

Det du sier om utbedringreglene er postivt feil,anonym.

Les det jeg har skrevet under om de nye reglene.Og når du nå har fått vite om disse,så vil det være din ufravikelige plikt som anatt for dette fantastiske(?) konsernet du prater om ,heretter å opplyse din arbeidsgiver og kolleger om at P.O.P's praksis her er foreldet(og ulovlig).Dere må akseptere kundens krav på ny tilsvarende vare istedenfor.

Kunnskapen om norske forbrukerrettigheter er gjennomgående "trege" å få inn i forretningenes ledelse.Dette gjør at slike som HI må være førstereis til å kreve sin rett.

Og derfor gjør hun en flott jobb.

Husk dette neste gang du vil trenge å påberope deg valgretten din etter forbrkj.§29....................at det var HI som var en av de som gjorde butikken oppmerksom på deres ulovlige kundebehandling.

:o)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Flott Mamma mai-07 *fødeklar*

Endelig en som kunne si mer enn "jeg syns" og "jeg tror" :)

Skrevet

Jeg vet også om den loven, men det kan jo være dette P.O.P har tenkt å gjøre, så det er nok litt tidlig å avgjøre ennå? La dem få noen dager så ordner det seg nok, Snakk om å hisse seg opp, før de har løst saken. Du kan kreve en ny, men hva om de vil bestille en ny, eller at hun som stod bak disken var ny og usikker og ville snakke med sjefen først osv.... svært så myndige og bestemte alle skal være. Det ordner seg nok!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...