Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 Hei; har en reklamasjon hos Polarn.O.Pyret.En mammatights er gått opp i sømmen foran.Har kun brukt den få ganger,så dette syntes jeg er dårlig kvalitet.Tok med meg buksa i butikken på lørdag.De tok den ikke i retur umiddelbart,men de ville se på den til i dag for å vurdere om de kunne reparere den..... Greit at de har en rett til å utbedre feilen iht.forbr.kjl...,men vanlig prosedyre i andre klesforretninger er jo at de bare tar det direkte i retur. Det er jo en forbruksvare og skaper ekstra pes for kjøper å gjøre det slikt.Trodde bytting var temmelig kurant hos P.O.P også. Jeg blir litt irritert over slikt,for det skaper en del ekstra pes og bryderi. De ringte i dag og sa at de ville prøve å rette feilen og tar kontakt igjen på torsdag. Ja,ja.... Jeg syntes det ble mye fuzz ut av en reklamasjon.Har jo et par mil å kjøre for å komme meg dit. Har noen av dere hatt reklamasjoner hos P.O.P?Og hva synes dere i så fall om servicen?
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 30. april 2007 #3 Skrevet 30. april 2007 De har etter reglene i forbrukerkjøpsloven krav på å tilby retting hvis det er billigere for dem enn omlevering. Hvis retting ikke skjer innen rimelig tid eller mislykkes, kan du kreve andre ting.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #4 Skrevet 30. april 2007 Dårlig service hos P.O.P, ja!! Hadde tilgodelapp der, og fant endelig noe jeg ville kjøpe. Å, nei da. Da var fristen gått ut. De opererer nemlig med kun et halvt års tilgode-lapper. Alle andre butikker har jo minst 1 år. Det var de 400 kronene. Sa hva jeg mente, og maken til arroganse..
Mamma mai-07 *på overtid* Skrevet 30. april 2007 #5 Skrevet 30. april 2007 Det du sier er feil,moonlight83. Kunden har valgrett etter gjennomføringen av forbrukerkjøpsdirektivet,art.3.3. Forbrkjl.§29. Retting og omlevering (avhjelp) 1 Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. (utdrag fra forabeidene): Første ledd første punktum gir som utgangspunkt kjøperen rett til å velge mellom retting og omlevering, forutsatt at det foreligger en mangel. Selgeren kan ikke avskjære denne valgretten ved å utøve sin defensive avhjelpsrett, jf tredje ledd. Dette er nytt sammenlignet med dagens lov og utvalgets forslag. HI har derfor rett til å velge og kan derfor kreve en ny tilsvarende vare. Det er derfor ikke bare dårlig service fra P.O.P,men praksisen er ulovlig etter norsk forbrukerkjøpslovgivning. Oppsøk butikken på onsdag og henvis til dette og krev ny identisk vare. Du har loven på din side. ) Husk det da jenter-at dere har VALGRETT i forbrukerkjøp(i motsetning til i kommersielle kjøpsavtaler iht.kjl.)! Bli mer bevisste og krev deres rett. -hilsen jurist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå