Gå til innhold

min fødselshistorie..6 timer sånn ca...


mirremamma

Anbefalte innlegg

Jeg voknet på natten ca 03.50 og kjennte at jeg måtte så utrolig på do...(og d var jo helt vanlig siden jeg hadde fem dager til termin og gikk på do hver time omtrent ;-) )jeg rullet(1) meg ut av sengen og da jeg satte meg på do kom det så mye...og det var litt blod også... ble litt usikker siden jeg ikke visste om d var vannet el hva d var...men ringte til føden bare for å forsikre meg. Hun sa at d var tydelig tegn på at d var litt av vannet som hadde gått,men siden jeg ikke kjennte noe tegn til kynnere el rier kunne jeg bare legge meg igjen å prøve å sove litt til....(for d var jo veldig sansynlig at jeg fikk......:-)....)

la meg så igjen ,men etter et kvarter måtte jeg på do igjen, og når jeg da reiste meg randt d på nytt litt vann ned bena mine...kjennte jeg ble nervøs og derfor bestemte jeg meg for å ringe og spørre om vi ikke bare kunne komme til føden. d fikk vi. vekkte samboer,som faktisk var helt rolig og vi dro til føden som bare ligger 5min unna. allerede i bilen fikk jeg mine to første rier, men d var ikke så veldig ubehagelige.

Vi kom dit kl 04.30 og jeg ble satt på registrering,hvor d viste seg at riene kom ganske regelmessige og var ganske sterke allerede.

Da klokka nærmet seg 0630 ble de vesentlig sterkere, jeg gikk bare rundt og pustet.

I 0800tiden fikk jeg sjekket åpning av jordmor og hadde 4-5cm. fikk tilbud om å sitte i badekar,og d var deilig. satt i en liten time hvor jeg kjennte at d varme vannet lindret noe..

da jeg gikk opp derfra sjekket jordmor på nytt åpningen og da hadde jeg 7-8cm og nesten ingen "kant"..nå begynnte riene å bli skikkeli vonde,hadde mest lyst til å presse...lå på alle fire over en sakko,mens jeg fikk lystgass..noe som jeg ikke syns fungerte i d hele tatt...ble bare irritert... jeg hadde på forhånd bestemt meg for å føde i sengen så jeg ble etterhvert beordret opp dit...jordmor satte ei sprøyte i låret mitt for hun syns riene var litt korte..endelig fikk jeg lov til å begynne å presse for kl 0915 sånn ca hadde jeg full åpning..jeg var veldig stram så jordmor måtte klippe litt pluss at jeg revnet en smule,jeg kjennte at hun klippte,men bare at d sved litt..

Lille Luca Julie kom til verden etter ca 20min med pressrier, klokken 1038 fikk jeg henne opp på magen...helt utrolig følelse,både jeg og samboer gråt... deilig følelse når d var over... 5min etterpå fikk jeg enda en rie og da kom morkaken ut..

jeg ble sydd men d kjennte jeg ingenting til siden jeg hadde fått bedøvelse. etterpå var alt bare deilig, er kommet hjem og nyter vår lille jente ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

massor av grattis till er nya familjemedlem!

 

Var detta ditt första barn? Om det inte var det, gick det lika fort första gången och så händelseförloppet likadant ut?

 

Är 6 dagar på övertid och är spänd på hur det ska börja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luca er vårt første barn, min mamma hadde en enda kjappere fødsel med meg, to timer bare ...så jordmor sa på forhånd at jeg kom sikkert til å arve henne...og d gjorde jeg jo på et vis;-) og at jeg fikk 5 dager før...hun fikk meg 2 dager før... hadde egentli termin i dag jeg...rart å tenke på ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...