Gå til innhold

Modningsrier - noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

er førstegangsfødende og har 2 1/2 uke igjen til termin. Tirsdag for nesten en uke siden begynte jeg å få skikkelige mensmurringer som kom og gikk et par dager, og 3 netter på rad hadde jeg så kraftige mens-kramper helt nederst i magen at jeg ikke fikk sove i det hele tatt. De hogg liksom tak med jevne mellomrom (1/2t iallefall) og ga seg så igjen, men veldig vonde og ubehagelige! I tillegg føltes magen plutselig annerledes og fikk masse kynnere hele tiden, både på dag og nattestid. Ringte sykehuset etter 3. natten uten søvn, og de mente det hørtes ut som modningsrier og kunne gå over i fødsel eller gi seg og komme tilbake igjen etter en liten stund. Nå har det roet seg betraktelig, og har ikke hatt så vondt på et par dager.

Noen som har erfaring på hvor lang tid det kan være igjen til fødselen er igang? Eller kan det ta ukesvis før de går over til å bli skikkelige rier?? Hadde vært helt ok om han kom et par uker før tiden, men nå virker det som det hele har gitt seg :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med nr.to hadde jeg maserier/kynnere en mnd. før termin og de varte et par døgn, men ga seg så selv om jeg ikke hadde fått sove og de hadde kommet hyppig. Fikk råd av jordmor om å ta to paracet om jeg får maserier slik at jeg får sove og hvile meg lengst mulig før de sterke riene kommer. Tror jeg skal følge dette rådet, for det er fælt å ikke få sove et par døgn før fødselen. Pleier ha milelange fødsler som varer et par døgn pga. maserier, og er veldig sliten på slutten etter to-tre søvnløse netter. håper din fødsel går fortere! Lykke til! Det er sikkert veldig individuelt hvor lenge det er igjen til fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...