Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 Hei. Har de siste par dagene merket svie på ene kjønnsleppen, på yttersiden. Leser nå om herpes og lurer på om det kan være det?? Håper inderlig ikke det. Men det kan vel være urinveisinfeksjon også? Håper på svar...
Gjest Skrevet 30. april 2007 #2 Skrevet 30. april 2007 Tviler på at du kan kjenne UVI på kjønnsleppen.. Det har jo ingen sammenheng..?
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 30. april 2007 #3 Skrevet 30. april 2007 Hei.. Hvis du mistenker herpes må du kontakte lege. For den skal behandles før fødsel fordi det kan overføres fra mor til barn. Rekker man ikke å behandle den skal det bli vurdert keisersnitt.. Lykke til:-)
m den lille Skrevet 30. april 2007 #4 Skrevet 30. april 2007 Du kan få herpes på kjønnsleppen, men det kommer som regel i "flere former" enn kun svie; sår, blemmer, smerte. Om det skulle være et førstegangsutbrudd vil du også føle deg dårlig; hovne mandler, øm i kroppen - som starten på en influensa. Jeg ville ikke "satsa" på herpes, er jo mer sannsynlig at du har fått en type infeksjon? Jeg ville gått til lege, da herpesvirus er lettest å oppdage rett før utbruddet. Krysser fingrene for at du IKKE får den diagnosen...!
m den lille Skrevet 30. april 2007 #5 Skrevet 30. april 2007 Leste at et annet innlegg sa at du må behandle herpes før det blir overført til barnet, hvis ikke må keisersnitt vurderes. Det er sjelden man må ta keisersnitt selv om man har herpes. Om man får utbrudd i perioden før fødsel skal man få behandling, det er ikke bra å ha utbrudd under fødselen, men det gjør "ingenting" å få herpesutbrudd under svangerskapet. Faktisk er det mer vanlig da utbrudd kan bli utløst av stress.
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 30. april 2007 #6 Skrevet 30. april 2007 Hmmm.. det var det jeg mente, at herpes bør behandles før man går i fødsel. Slik at man ikke har et aktivt utbrudd under fødselen. Forklarte det kanskje ikke godt nok..... Altså herpes infeksjon kan overføres til barnet når barnet fødes, ikke mens det ligger i magen..
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2007 #8 Skrevet 1. mai 2007 Ble ikke så beroligetav at du (anonym) skrev at det garantert er herpes. Hvordan kan du vite det?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2007 #9 Skrevet 1. mai 2007 Jeg mente også på innsiden av kjønnsleppen. Er ikke svie et tegn på UVI da?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2007 #10 Skrevet 1. mai 2007 hvis det er herpes du er ganske syk.øm i kroppen,veeeeldig vondt nedentil!!!(når du får det første gang). høres ikke sånn ut at det er herpes men snakke med legen din forsikkerhets skyld.lykke til
Gjest Skrevet 1. mai 2007 #11 Skrevet 1. mai 2007 Ja, svie når du tisser kan tyde på UVI. Har vært veldig plaget med det, men svien sitter mer "inni" urinrørsåpningen, på en måte, ikke på kjønnsleppene hos meg ihvertfall..
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2007 #12 Skrevet 1. mai 2007 uvi = smerter når man tisser eller rett etter Herpes = små blemmer som klør først og deretter sprekker , danner sår og svir stikker noe innmari sammen med generell følelse av å være syk spes. første gang Sopp= intens kløe svie nedentil kan være "overalt" Snakk med lege! Tror du det er en mulighet for Herpes da?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2007 #13 Skrevet 1. mai 2007 uvi = smerter når man tisser eller rett etter Herpes = små blemmer som klør først og deretter sprekker , danner sår og svir stikker noe innmari sammen med generell følelse av å være syk spes. første gang Sopp= intens kløe svie nedentil kan være "overalt" Snakk med lege! Tror du det er en mulighet for Herpes da?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2007 #14 Skrevet 1. mai 2007 Uansett bør du sjekke det opp med lege. Jeg vet om barn som har blitt født under utbrudd av herpes, og blitt veldig hjerneskadet, sikkert pga at mor ikke ga beskjed om utbruddet. Selv om dette er flaut, er det bedre å sjekke det enn å oppleve det som verre er.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå