Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 Ikke bare forelskelse.. kjæresten min skal på en helgetur med kameraten sin. huff a meg. Dem skal jobbe. Hvorfor være sjalu?` jeg føler jeg må være sammen med han 24 timer i døgnet. Jeg savner han, bare han er borte 5 timer. Tror jeg lider av noe "obsessive" greier. Må gå an at jeg kan ta en tur til Sverige med søstern min uten han, eller at han stikker på danmarkstur med venner uten meg uten om at jeg skal lage et helvette å få han til å få dårlig samvittighet. vi venter barn, skal gifte oss. Men jeg er bare så sjalu. tror at ALLE menn går på strippeklubb og ligger med den første og beste dama så fort de får sjansen. Men dette er jo bare tull, ikkesant? Når man er i 40 års alderen er det andre ting som betyr mer vil jeg tru? Noen som kan berolige meg?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #2 Skrevet 30. april 2007 JA du bør få orden på disse sjalusifølelsene dine.Jeg vet at det ikke blir lett eller gjort på en dag men det vil skader forholde deres i lengden... Det er nok større sjans for at forholdet blir ødelagt av din sjalusi enn at han er utro...Har i grunnen ikke så mye jeg kan berolige deg med men jeg tror sjansen er liten for at han hadde vert utro mot deg nå mens du venter barn og skal gifte dere...Har han respekt for deg så holder han seg til deg.. lykke til-jeg har selv slitt med sjalusi men har heldigvis klart og komme over dem:=)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2007 #3 Skrevet 1. mai 2007 Ofte hender det at hvis man beskylder partnerene for å være utro, så gjør de det tilslutt. De blir lei av beskyldningene og og tenker at nå har jeg blitt beskyldt for dette så mange ganger og sammlivet er bare et ork, da kan jeg likså godt gjøre det. Ikke for å skremme deg, men jeg kan til tider være som deg. Tror ikke nødvendigvis at han er utro, men redd for at det kan skje. Han reiser mye i jobben sin. Jeg tror det er viktig å snakke om følelsene sine og bli betrygget både for deg og ham. Du må også vise tillit og ikke tro det værste med en gang. De sier et forhold er som en jobb og man skal ikke ta ting for gitt.
liliana Skrevet 3. mai 2007 #4 Skrevet 3. mai 2007 Fortell ham om hvordan du har det og at dere sammen finner ut hvordan dere best kan løse det her. Jeg hadde frem til forrige helg ikke vært sjalu i forholdet jeg er i nå. Vi har det ekstremt bra sammen. Han har vært på 6 utenlandsreiser i år, og jeg har ikke merket noe som helst til sjalusi. I tillegg hadde vi et avstandsforhold i 7 mnd før vi flyttet sammen. Men i helga var han på utdrikningslag og lå over. Han var borte hele lørdagen og hele søndagen. BOM - der kom historien fra 17 år tilbake deisende i hodet mitt. Eksen min fløy etter andre damer... Og DA må jeg si at jeg utover søndagen begynte å slite. Følte meg forlatt, ensom og sviktet. Han skjønte med en gang at det var noe siden jeg var så unnvikende da han kom hjem. Vi løste det ved å snakke om hvordan vi ville løse det i fremtiden. Jeg foralte hvordan jeg hadde det. Å være sjalu handler om usikkerhet. At du ikke vet hvor du står. Gamle ting blir rippet opp i. Det handler jo ikke om hva han gjør, men hva du er redd for at han skal gjøre. Og konsekvensene av hva som skjer dersom han skulle finne på noe slikt. Her har dere nok en jobb å gjøre. Kjenne etter hva som egentlig er problemet. For som du sier, du ønsker ikke være slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå