minnimommo Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 hva er viktig å ha med? lett vogn badebleier solhatt-solkrem hvor mye klær trenger han egentlig...? har aldri reist med barn før så er litt grønn... har sett sånn badetøy med uv-filter å greier, men han er såpass stor at viss han får velge så er minst mulig klær å foretrekke... noen med erfaringer?
minnimommo Skrevet 30. april 2007 Forfatter #2 Skrevet 30. april 2007 skulle vel på skravlesiden dette innlegget egentlig...
Vårenzia Skrevet 30. april 2007 #3 Skrevet 30. april 2007 Vi dro til MAllorca da jenta var 17 mnd i fjor. Kjempetur! Vi kjøpte en sånn drakt med UV filter - og den var kjempegrei - tørka veldig fort når hun bada i den, og vi slapp å være gyper på å smøre henne hele tiden. Men uansett - vi brukte to tuber solkrem på henne på to uker - var veldig påpasselig da. Husk å bestille rom med AC - slik at dere kan gå inn midt på dagen om det skulle være veldig varmt. Jenta vår sov dupp midt på dagen - og da gikk en av oss opp på rommet - satt på terraseen eller tok en dupp selv, imens den andre fikkslappe av på stranden eller ved bassenget. Noen dager delte vi en time hver. Praktisk synes vi iallfall. Vi hadde med en del klær - og fikk bruk for en hel del også - det er jo alltids at de snubler og ramler eller spiser is som smelter veldig fort i syden osv... Ble en litt annen sydentur - enn det jeg var vatn til fra før med ei lita ei - men veldig koselig altså. Jenta vår kosa seg - synes d var litt kaldt i bassenget på morgenen, men så er hun litt kjælen da:) Gled deg! God tur!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #4 Skrevet 30. april 2007 Har aldri vært i syden med små barn før. Men, vi skal reise i juli til neste år med babyen jeg har i magen. Den vil da være rundt 9 måneder. Jeg tror det som er viktig å tenke på er hva du gjør her om sommeren i 30 grader....... pass på at han får nok væske og det er ikke bare vann. I varmen mister man mye salter og mineraler, så det er like viktig med annen type drikke.... Ha på en t-shirt hvis solen er veldig sterk, og caps på hodet.... Og godt meg solkrem. Sjekk tester av solkrem og velg den beste der - det hadde jeg gjort.... Vær litt i skyggen midt på dagen når solen er varmest og lek mye i barnebasseng eller sjøen for nedkjøling..... Dette er forholdsregler jeg har brukt på mine to andre barn hjemme i Norge med varme somre og det har da gått fint.... Og det er de forhåndsreglene vi kommer til å bruke til neste år med en baby i syden.... Lykke til....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå