Gå til innhold

Lekking av fostervann?

reisedilla_m_en odel i magen=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør man ringe føden hvis man trur man lek fostervann? Jeg har 3 dager til termin, og lurer på om jeg lekker litt for det lukter litt søtaktig og annerledes av det som kommer ut...Noen som har erfaring el vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt!!!!

Husker ikke hva det lukta sist, når jeg lakk (mye) men merket det uansett fordi det rant mye nok...

Skrevet

Ja man skal alltid ringe hvis man tror man lekker. Min JM sa at en fødsle bør være i gang etter 48 t (el. var det 24t hos 1. gangs fødene...?) etter man har registrert at det kommer fostervann. Det er jo bare å ta en tlf. Lettere for personalet på sykehuset å veilede pr tlf. når de får litt flere opplynsninger :)

Skrevet

Ja du må ringe - skal ikke gå mer en 24 timer fra fostervann lekker til fødsel pga infeksjonfare!!

På føden vil de undersøke deg etc og så får du vite videre opplegg ...

Rrrrriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing!

Skrevet

Har ringt og fikk beskjed om å komme bortover på en sjekk, så jeg er på tur dit nu. Trur ikke jeg lekker så mye men dem ville vel sjekke likevel. God å være på den trygge siden ja. Har lest her inne at d e vanlig å lekke litt på slutten så derfor jeg ikke var så bekymret, men nu får jeg snart vite hvordan det står til.

Skrevet

hva fant dem ut på føden? var det fostervann?

Skrevet

Etter å ha lest innlegget ditt måtte jeg ringe føden selv. Har små lekt litt i noen dager. Ble bedt om å komme bort , der tok de mange prøver og ul. De kunne verken bekrefte eller avkrefte om det er fostervann, så de ga meg et bind som jeg skulle ha på meg til i morgen og så skulle jeg komme tilbake.

Håper det går bra for deg , lykke til :)

Skrevet

hehe...gjorde du d ja?

Ja dem tok mange prøva og ul + gynekologisk undersøkelse kor dem fant ut at æ hadde 2 cm åpning. Alt så helt fint ut og dem kunne heller ikke si om æ hadde lekt fostervann el ikke. Men når jeg var ferdig med undersøkelsene og skulle kle på meg kjente jeg det rant melom beinene og det var blod... Viste seg at d hadde gått hull på fosterhinna og muligens vannavgang=) Så nu går jeg her hjemme i håp om at rien skal komme hvis ikke kan d være jeg blir satt igang imårn. hm....litt rart...

Skrevet

oi! så spennende!

håper det setter i gang av seg selv da!

Hvor mye lakk/lekker dere som har lekket?

I det siste har jeg blitt så utrolig våt, fylt et par truseinnlegg om dagen, pluss blitt våt "rundt".

men har regnet med at det bare har vært "stressutflod" siden jeg ikke er mer enn 23 uker på vei..

Skrevet

hei reisedilla!

så fint at du ble sjekket:) jeg lekker også..var påul i dag,men legen ville ikke foreta gu..mente at det ikke var farlig å lekke fostervann..ble ganske så paff,såviss det ikke gir seg ringer jeg føden..Lykke til med nært fårestående fødsel:)

Skrevet

heia..... hmmm ja d må æ si...... går d bra ma dæ????

Skjønne ikke at æ også kan få noe sånt så d kan skje noe me mæ å men trur ikke kroppen min skjønne d......

Håpe d går bra me dæ så vi snakkes.... hold oss oppdatert vest du kan =)

Skrevet

Skjer det ingenting Ann Sofie? kjedelig ja...uff uff, d værste er å gå å vente...

Går bare bra her, va på butikken å kjøpte pistasjeis=) nam nam. Og nu har vi spilt spill m kommende besteforeldre + gått litt opp og ned i trappene i håp om at riene skal komme men ingen tegn på dem enda...snufs..

Blir spennanes å se ka dem sir imårn, om æ blir satt igang el ikke. Håpe kroppen klare det sjøl. Føle mæ berusa for æ e så spent=) heheh...

Skrevet

Masse lykke til,Katrine!!!

Håpe fødseln starte av sæ sjøl å at alt bare går fint!!

Blir no spennanes å logge på i mårra å se om d e nåkka oppdateringe..;)

Masse masse lykke til fra mæ å han Thomas å helt sikkert fra restn av gjengen=))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...