Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 ser at det er mange som får estimert kg på baby. Gjøres dette på grunnlag av måling av magen som gjøres av legen hver gang en er til kontroll?
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 30. april 2007 #2 Skrevet 30. april 2007 De gjør det på UL av babyen. Jeg ble sendt inn på en ekstra UL da jeg ligger litt over det grønne på SF- målet mitt..
Gjest Skrevet 30. april 2007 #3 Skrevet 30. april 2007 Dei gjer det på grunnlag av måla ein tek på UL (hovudomkrets og magemål MAD) - SFmålet seier ikkje noko om kor stor babyen er sidan ein kan ha mykje fostervatn og liten baby og ha høgt SF-mål. Eg ligg to ruter over den raude streken og har fått estimert ein baby på 3,7kg (etter UL i veke 32), og eg har ganske mykje fostervatn også.
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 30. april 2007 #4 Skrevet 30. april 2007 jeg har vært hos jordmor i dag å hun målte på den gammeldagse måten. å hun tippen 3600- 3700 på vår gutt ved fødsel. bare til å spørre så gjør dem det! =O)
Frida kom 9.mai :) Skrevet 30. april 2007 #5 Skrevet 30. april 2007 JM kjenner på avstanden mellom hode og rumpe og i tillegg vurderer SF målet. Jeg ble estimert til at mitt lille nurk er 3700-3800 gram. Skal bli spennende å se! Har hørt om flere garvede JM som er kjempeflinke til dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå