mirremamma Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 Jeg voknet på natten ca 03.50 og kjennte at jeg måtte så utrolig på do...(og d var jo helt vanlig siden jeg hadde fem dager til termin og gikk på do hver time omtrent ;-) )jeg rullet(1) meg ut av sengen og da jeg satte meg på do kom det så mye...og det var litt blod også... ble litt usikker siden jeg ikke visste om d var vannet el hva d var...men ringte til føden bare for å forsikre meg. Hun sa at d var tydelig tegn på at d var litt av vannet som hadde gått,men siden jeg ikke kjennte noe tegn til kynnere el rier kunne jeg bare legge meg igjen å prøve å sove litt til....(for d var jo veldig sansynlig at jeg fikk......:-)....) la meg så igjen ,men etter et kvarter måtte jeg på do igjen, og når jeg da reiste meg randt d på nytt litt vann ned bena mine...kjennte jeg ble nervøs og derfor bestemte jeg meg for å ringe og spørre om vi ikke bare kunne komme til føden. d fikk vi. vekkte samboer,som faktisk var helt rolig og vi dro til føden som bare ligger 5min unna. allerede i bilen fikk jeg mine to første rier, men d var ikke så veldig ubehagelige. Vi kom dit kl 04.30 og jeg ble satt på registrering,hvor d viste seg at riene kom ganske regelmessige og var ganske sterke allerede. Da klokka nærmet seg 0630 ble de vesentlig sterkere, jeg gikk bare rundt og pustet. I 0800tiden fikk jeg sjekket åpning av jordmor og hadde 4-5cm. fikk tilbud om å sitte i badekar,og d var deilig. satt i en liten time hvor jeg kjennte at d varme vannet lindret noe.. da jeg gikk opp derfra sjekket jordmor på nytt åpningen og da hadde jeg 7-8cm og nesten ingen "kant"..nå begynnte riene å bli skikkeli vonde,hadde mest lyst til å presse...lå på alle fire over en sakko,mens jeg fikk lystgass..noe som jeg ikke syns fungerte i d hele tatt...ble bare irritert... jeg hadde på forhånd bestemt meg for å føde i sengen så jeg ble etterhvert beordret opp dit...jordmor satte ei sprøyte i låret mitt for hun syns riene var litt korte..endelig fikk jeg lov til å begynne å presse for kl 0915 sånn ca hadde jeg full åpning..jeg var veldig stram så jordmor måtte klippe litt pluss at jeg revnet en smule,jeg kjennte at hun klippte,men bare at d sved litt.. Lille Luca Julie kom til verden etter ca 20min med pressrier, klokken 1038 fikk jeg henne opp på magen...helt utrolig følelse,både jeg og samboer gråt... deilig følelse når d var over... 5min etterpå fikk jeg enda en rie og da kom morkaken ut.. jeg ble sydd men d kjennte jeg ingenting til siden jeg hadde fått bedøvelse.
apollo71 - har fått gutt Skrevet 30. april 2007 #3 Skrevet 30. april 2007 Gratulerer så mye med jenta di. Lykke til videre :-)
@nita+Sebastian Skrevet 30. april 2007 #4 Skrevet 30. april 2007 Gratulerer med jenta ) Kos dere masse masse fremover!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå