Gå til innhold

Seier&Glede og Matteo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen,

Det har tatt tid for meg å svare på meldingen du sendte, men jeg har hatt DiB fri..., beklager!

Jeg vet at de har slike albueskjell på Ullevål/ ABC og på noen Apotek. Det kommer an på hvor du holder til, men jeg hadde satt meg med telefonkatalogen og ringt rundt.... om du synes det blir for mye pes, kan du sende meg din adresse på PM, så kan jeg sende deg et par som jeg har, som jeg ikke trenger. Om jeg sender dem idag, får du dem imorgen uansett hvor i landet du holder til. *smiler*

Når det gjelder å få gutten til å ta den puppen som er ok, så overrasker det meg igrunnen ikke. For disse små har en merkelig tendens til å velge seg en favorittside, og tviholder lojalt på denne...Men det er heldigvis ikke umulig å overtale ham til å ta det brystet likevel!

Når det gjelder å få Matteo til å ta tak i vorten, og området rundt er det først og fremst lurt å sitte ordentlig. slappe av, gjerne med en pute eller en ammepute som støtte. Vi har en tendens til å heise opp skuldrene når vi intenst forsøker det med ammingen. Om du klarer å slappe av er sannsynligheten for vellykkethet større.

Pass på at han får en skikkelig munnfull, noen ganger er det faktisk lettere om han gråter til å begynne med, slik at han åpner munnen skikkelig. Legg ham til brystet, hold gjerne et fast tak rundt brystet, slik at du klarer å dytte nok inn i munnen. Nå han tar tak titter du etter at overleppen bretter seg oppover om brystet, og at tungen buer seg om vorten i nedkant. Da har han størst sjanse for å få vakum, og sugingen går lettere. Om han kniper munnen sammen øker sjansene som vonde bryst, og utdrivelsesrefleksen blir ikke trigget ordentlig.

Anbefaler deg også å ta en tur til helsekosten og kjøpe ammete. Du får en som er i små poser, som ikke smaker beskt, som er fine å ha med seg på tur likesåvel som drikke hjemme. Slapp av nyt teen, og legge lille vennen til brystet.

Jeg har mobil dersom du trenger mer tips og hjelp, og vil være sikker på at jeg får meldingen din med en gang. Jeg prøvde å sende deg denne meldingen på PM men hadde nok skrevet for mye. *smiler* Jeg prøver igjen, men da bare med kontaktinfo, om du føler for å søke støtte eller råd, og tror jeg kan bistå deg!

Klem klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...