Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 Hvordan opplevde dere andre fødsel i forhold til første, er andre fødsel "bedre" enn første gangen, taklet dere smerte lettere eller...? Jeg har født en gang og inbiller meg at denne gangen vet jeg på en måte hva jeg går til og da vil jeg takle alt så mye bedre:-)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #2 Skrevet 30. april 2007 Har født to ganger før og hadde veldig forskjellig fokus 2. gang. Visste hva jeg ikke ville ha da, nemlig fødsel på rygg, lenket til drypp og for mye epidural. 2. fødsel med større tro på meg selv og hva jeg klarte, ville ikke ha smertestillende da, men lå i badekar nesten til slutt, måtte så¨opp og føde over saccosekk i siste øyeblikk da det ble for lite "tak" i vannet. Men ut kom en stor baby på nesten 5 kg, så det gikk forsåvidt bra. Denne gangen vil jeg derimot ha smertestillende, så lenge jeg kan stå oppreist og ikke føde liggende. Vet at jeg nok får et stort barn igjen, så da er jeg liksom ikke motivert for en "naturlig" fødsel igjen (6 år siden sist)....Men de fleste sier at 2. fødsel er mye letter og går mye fortere.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 30. april 2007 #3 Skrevet 30. april 2007 Jeg takla andre fødselen mye bedre enn første, men synes den var vondere da ting gikk mye fortere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå