Gå til innhold

2 dager med kvalm, spyd og drit vondt i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På fredag fikk vi så lyst til å spise lett og fort. dro derfor til et gatekjøkken på kløfta. Spiste hamburger. og alt var greit.

Seinere på kvelden dro vi til noen venner for å grille. Vi la lille gutt der og spiste og koste oss.

På vei hjem startet lille gutt å spy i bilen. første gang, 16 mnd.. han var helt grønn i ansiktet.

Det roet seg ned han fikk ligge litt i senga våres da vi kom hjem og vi løftet han over i senga hans etter en stund.

Dagen etter vokner jeg, og ha så vondt i magen.. jeg trodde at det var masse rier.. det var helt jevlig.. og startet å spy. og var konstant kvalm. Ringte legevakten, dem trodde det var omgangsyke. og jeg måtte bare prøve å holde meg i ro.

Jeg har aldri vært så kvalm før og ikke spyd så kraftig.. da jeg brakk meg i over 5 min over doen.. det var helt jevlig.

Og natten som kom trodde jeg kanskje det var rier. men det kunne jo ikke være det siden det var så uregelmessig.

5 timer med smertet, jeg trodde tarmen skulle sprekke!

Det har roet seg, jeg er bare litt små kvalm og har litt vondt innemellom.

Men lurer kanskje på om det var matforgiftning.. siden det var så kraftig og minte meg ganske mye om sist gang jeg ble det?

Lille gutt fikk bare snaker litt av hamburgeren min og jeg spiste opp resten. men siden han ikke spiste så mye.. var det kanskje derfor han ikke ble så dårlig!

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sansynlig er det en matforgiftning, men virker litt merkelig at det skal være fra hamburgeren på kløfta. Som oftest lukter det veldig bedervet av mat som gjør deg syk så fort. Og det spiser man jo ikke. Og e-koli bruker som regel 24 timer på å gi utslag i form av disse plagene. Som oftest er det maten dagen i forveien som du har spist, som er synderen, fordi kroppen trenger tid på å la bakteriene florere i tarmen og resten av systemet. Man kvitter seg jo ikke med maten man har spist før 24 timer etterpå. Med tanke på at sønnen din ble så dårlig så fort, kan det som sagt ha vært middagen fra dagen før.

husk at små barn får i seg mye mer bakterier enn voksne daglig.

de kan jo spise jord, uten å bli dårlige:) det gjorde jeg som bitte liten:)

Men det viktigste er jo at dere blir friske igjen da. God bedring:)

Skrevet

tusen takk for svar! jeg synes det var litt rart at det gikk så fort!. men det er liksom det eneste dårlige vi har spist.. men men..

vi er alle bedre nå! så det er bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...