Gå til innhold

Noen som har hatt samme jordmor på flere fødsler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det i så fall tilfeldig, eller planlagt? Jeg skal ha samme jordmor på neste fødsel, og lurer litt på hvordan jeg skal gå frem for å ordne det. Har gjort en muntlig avtale med JM, bare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har så lange fødslser at jeg gjerne har opptil flere hver gang... hehe :)

Skrevet

ja, hehe.. jeg hadde jo egentlig tre JM på fødselen(sånn går det når fødsel varer 23 timer), men er kun hun siste som skal ta i mot nestemann også :-)

Skrevet

ingen? :-)

Skrevet

Jeg hadde samme jordmor på begge fødslene. Absolutt å anbefale!! Men det var mest flaks! Jeg gikk til henne i første svangerskap, og siden hun var på jobb da jeg fødte, var det mest naturlig at hun tok imot.

Da jeg ble gravid igjen traff jeg jordmoren min på butikken. Jeg sa at dersom hun var på jobb kunne jeg godt tenke meg å ha henne igjen, men ingen av oss reknet med at det ville klaffe slik, da de roterer mellom føden, barsel og hotellet. Da jeg kom på sykehuset fikk jeg først tildelt en koselig jordmor, men en halvtime senere var det vaktskikfte og "min" jordmor kom inn og lurte på om hun kunne overta. Hadde nemlig sett navnet mitt og husket meg. Jeg var overlykkelig og slappet mye bedre av med en gang. Godt å føle seg kjent med og trygg på jordmoren!

Neste gang håper jeg å få henne igjen. Kommer til å skrive det som ønske iallfall. Husker jordmoren jeg gikk til denne gang sa at det var fullt mulig å ønsle seg en jordmor, så lenge den var på jobb. (Og en skulle bytte om en ikke var fornøyd med den en fikk!)

Hvis du skal på journalskriving kan du jo spørre om det!?

Lykke til!

Skrevet

Hm.. tror kanskje det kan være litt vanskelig å ordne.. men ingen ting er umulig. Mathias ble tatt imot av samme jordmor som tok imot meg for 24 år siden;) Litt artig. Kunne tenkt meg henne neste gang også, var veldig flink! ( suki het ho.. B2.. kanskje det var henne du hadde å? vi har jo begge vært på SØF) =)

Skrevet

det er vel ikke sånn som du kan bestemme vel? skal du ringe jordmoren og be henne komme på jobb du da?

jeg kan svært gjerne tenke meg å få samme jordmor neste gang og..jeg var så heldig at jeg fikk jordmoren jeg gikk til kontroll hos... men det var jo tilfeldig at hun akkurat kom på jobb når jeg kom inn...hun skulle egentlig være sånn vakthavende jordmor men ville svært gjerne være med på fødselen min... og jeg ville SVÆRT SVÆRT gjerne ha henne der.. så da ordnet hun det..;)

Skrevet

jeg kan nok bestemme det når jeg har gjort en avtale med JM om det. Vi snakket om det etter fødselen, og da var det hun som sa at jeg fikk ta kontakt neste gang slik at hun kan være den som tar imot det barnet også.

Jeg lurte bare på om noen hadde gjort det samme, og hvordan dere evt gikk frem for å ordne det.

Skrevet

Jeg har hatt samme jordmor begge gangene. Ren flaks, for jeg har hatt supersjappe fødsler, i tillegg til at de har vært for tidlig ute begge to

Men, det var veldig greit å ha en som hadde vært med før syntes jeg

Skrevet

Jeg har hatt samme jordmor på mine to fødsler. I perioden før sist fødsel hadde jeg kontakt med henne, og jeg fikk tlf.nr hennes, slik at jeg kunne tilkall henne når det hele var i gang. Men så ville det seg slik, at jeg faktisk fødte da hun var på vakt. Hun hadde egentlig ikke fødselsvakt, men var oppsatt på barnestua. Men hun ordnet det slik at hun fikk vært med meg under hele fødselen, som dog ble veldig vellykket. For meg betyr det veldig mye å ha en jordmor som jeg kan kommunisere med, og som jeg er trygg på. Jeg vil si det nesten som alfa omega for å få en best mulig fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...