<3 Legoland <3 Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 Jeg mener at min datter på 18 mnd bør ha lue på om sommeren. Enig ?? Hvilken lue anbefaler dere??
futte (tm) Skrevet 30. april 2007 #2 Skrevet 30. april 2007 Her bruker vi solhatt på 18 måntingen. Bruker bare lue på morgenen hvis det er litt kjølig.
<3 Legoland <3 Skrevet 30. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2007 Solhatt uten beskyttelse for ørene ? Hvis det er sånn ca 12-13 grader ?? Solhatt fremdeles? Det er jo ofte litt trekk også...
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 30. april 2007 #4 Skrevet 30. april 2007 Sønnen min er 21 mnd og har alltid lue på seg. Har kjøpt en sånn tynn skyggelue med øreklaffer og knyting. Noe annet en knyting funker ikke her i gården..
futte (tm) Skrevet 30. april 2007 #5 Skrevet 30. april 2007 Bruker solhatt uten beskyttelse for ørene ja. Han er svær i hodet og bruker luer i størrelsen 4-5 år. Vanskelig å finne babyluer da. 12-13 grader er solhatt-vær her i huset. Med mindre det blåser og er veldig surt.
alvefrøken Skrevet 30. april 2007 #6 Skrevet 30. april 2007 vi bruker en kyse...de er stenger litt for ørene..og ikke for varm Tror en må se det litt an...er det surt og kaldt, så er det kanskje greit med hjelmlue som ikke er så tykk også..
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 30. april 2007 #7 Skrevet 30. april 2007 Nei,her er det caps og solhatt som gjelder.
mai mammaen til to Skrevet 30. april 2007 #8 Skrevet 30. april 2007 datteren min på snart 1 år har brukt skaut no... det dekker ørene.. men er luftig og tynt.. i tillegg så dekker det litt i nakken
Gjest Skrevet 30. april 2007 #9 Skrevet 30. april 2007 jeg skal nok ha ei tynn lue på eller skaut :-) og mi blir 2 i august
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 30. april 2007 #10 Skrevet 30. april 2007 Tempereaturene varierer jo sånn om sommeren her i norge. Så jeg ser det ann tror jeg. Dersom det er 13 grader, tar jeg på han lue ja. Men dersom det er 25 grader, kan han jo ikke bruke det. Da blir det solhatt eller noe i den duren;)
<3 Legoland <3 Skrevet 30. april 2007 Forfatter #11 Skrevet 30. april 2007 TUSEN TAKK for alle svar ! Jeg skal kjøpe en kyse :-) Nå har jeg brukt en tynn sånn prinsesse lue. De er skjønne. Det må være mulig å knyte de, ellers forsvinner de fort av..hihi
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2007 #12 Skrevet 1. mai 2007 Men hvorfor ert så mange opptatt av at solhattene MÅ ha klaff forran ørene? Hvorfor er detg ikke bra for halvannetåringen å være uten lue? Er det øreverk dere er bekymret for? -Jeg har hørt det bare er en myte, at de får øreverk/ørebetendelse av å ikke ha lue forran ørene. Eller er det sola på hodet? Min 16 mpneder gamle pike har i fler timer i dag krøper runt på verandaen uten lue..... Lunt og godt i solsteiken.... Galt=?
<3 Legoland <3 Skrevet 1. mai 2007 Forfatter #13 Skrevet 1. mai 2007 Hvis det er lunt og godt og hvis solen ikke steiker så går det vell bra ?? Datteren min har slitt med ørebetennelse i vinter, derfor er jeg ekstra opptatt av dette :-)
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 1. mai 2007 #14 Skrevet 1. mai 2007 nei, man må jo se ann da. men det er ikke sommeren ennå og er faktisk litt sur vind. gret om du er inni ett vindstille sted. men jeg bruker lue hele tiden. og har ikke planer om og ta den av. er ei tynn sommer lue da. men dekker ørene. syntes di skal ha noe på hue hele tiden mens di er små. men hver sin mening
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2007 #15 Skrevet 1. mai 2007 Man får ikke ørebetennelse av å gå uten lue nei, men man kan få forbigående øreverk. Helt ufarlig, men likevel ubehagelig.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2007 #16 Skrevet 1. mai 2007 nei, man må jo se ann da. men det er ikke sommeren ennå og er faktisk litt sur vind. gret om du er inni ett vindstille sted. men jeg bruker lue hele tiden. og har ikke planer om og ta den av. er ei tynn sommer lue da. men dekker ørene. syntes di skal ha noe på hue hele tiden mens di er små. men hver sin mening Miss22&Prinsessa Ok,miss22, men HVORFOR mener du det? Bare ikke så sikker på sammenhengen mellom lue og ørebetendelse.
Sololight Skrevet 1. mai 2007 #17 Skrevet 1. mai 2007 Jeg kommer til å bruke lue hele sommeren...eller solhatt med øreklaffer. Får lett vondt i ørene selv av litt vind, og vil ikke utsette småtten for verken det ene eller det andre. Forresten, det kan nok hende at han ikke har lue i korte perioder, men som hovedregel; ja. Hver med sin mening:-)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2007 #18 Skrevet 1. mai 2007 Jaha, og forskjellen på forbigående øreverk og ørebetandelse er????????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå