Elax Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 Tida har flydd avgårde, og plutselig er det bare 14 dager til termin! Så idag må jeg ut å handle litt av det som gjenstår. Spørsmålet mitt er: Hva slags ammeinnlegg bør jeg kjøpe? Bytter man ammeinnlegg hver dag? Har sett ammeinnlegg i ull, men kosta jo en 70 kr for et par! Skal man ha et nytt par hver dag blir det jo å koste en hel formue! Har fra før ganske små bryster, og gruer meg til å begynne med ammeBHer. De jeg har prøvd ser helt grusomme ut, skikkelig "press flat det lille du har" opplegg. Så er det noen som har tips om noen fine ammeBHer når man ikke er Pamela? Har heller ikke starta vasking av babyklær, og lurer på hvilket vaskemiddel som er å anbefale? Håper noen kan hjelpe en grønn førstegangs....
hønå Skrevet 30. april 2007 #2 Skrevet 30. april 2007 her i huset vasker eg alle klær med nøytral vaslemiddel.har pamela pupper sjøl så der kan eg ikkje hjelpe deg men eg annbefaler deg å kjøpe ullinnlegga , skjekk ut ka dei koster på sparkjøp trur dei er billige. bruk ullinnlegga inderst mot kroppen og papir innlegga utenpå der for du vil nok lekke en del i begynnelsen. vil annbefale deg å ha minimum 4 par ullinnlegg så du får vasket dei kvar dag pgåa bakterier,håndvask så varmt du klarer med milo el. i maskin det velger du sjøl. har sikkert 12-15 par sjøl så her er det i maskinen med dei
Fire småtroll Skrevet 30. april 2007 #3 Skrevet 30. april 2007 Du kan vaske ammeinnleggene av ull, så du kjøper ikke nye for hver dag.. Du må nok ha noen engangs også, men styr unna de fra matbutikken som heter NAN elle MAM eller noe sånt, de setter seg fast i puppen, kjøp heller på apoteket eller utstyrsbutikken. Hvor ofte du må bytte dem kommer ann på melkeproduksjonen din, men de første dagene/ukene til det har stabilisert seg kan det godt henne du må bytte til hvert måltid. Jeg bruker Blenda sensitiv til å vaske klærne med jeg, er veldig fornøyd med det. Greit å ikke bruke så mye parfyme på den sarte nyfødthuden.. Når det gjelder ammebh, har nesten alle det, så du må nesten prøve litt og se hva som passer deg. Liker godt Kapphal sine jeg, men går du i en ordentlig undertøysbutikk finner du flotte ammebher fra de dyre merkene også, hvis du vil spandere på deg et par stykker av dem.
Gjest Skrevet 30. april 2007 #4 Skrevet 30. april 2007 De anbefaer ammeinnlegg i ull, er det jeg har, men man trenger da ikke mer enn 3-4 par da! Jeg pleide å bytte morgen og kveld og evt oftere ved behov og da bare vridde jeg dem opp i vann og evt litt vaskemiddel når jeg tok dem av og hang til tørk, så tørket de på noen timer. Bare pass på at det er slike som ikke loer! Når det gjelder amme-bh-er så er utvalget veldig ulikt, det finnes ammebh-er som ser helt vanlige ut, med spiler, blonder osv (triumph har blandt annet, de er litt dyre da, men kjempegode!), dessuten kan du bruke vanlige bh-er også, men det er litt mer stress. Selv har jeg brukt vanlig bh fra når jeg trappet ned ammingen slik at jeg bare ammet 3-4 ganger for dagen, da tok jeg rett og slett bare å slengte puppen ut av bh-en, ikke like behagelig som amme-bh, men det funker! Her bruker vi neutral vaskemiddel og skyllemiddel.
Elax Skrevet 30. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. april 2007 Tusen takk for alle svar, da skal jeg ut å bruke penger : )
tina 79:) Skrevet 30. april 2007 #6 Skrevet 30. april 2007 Det er mange fine ammebh-er i "små" størelser hos H&M, Lindex, Kap Ahl og Cubus. Jeg har motsatt problem, og finner ikke fine bh´er som er store nok, så mine stooore pupper blir også klemt flate av mindre heldige amme-bher. Har flat pupp langt under armhulene. Jeg har forresten hørt at ullinnleggene skal ligge utenpå de vanlige ammeinnleggene fordi melkebakterier vokser kjempefort i ull, og kan forårsake sopp. Ulla er der for å holde puppene varme! Men dette blir jo ord mot ord igjen da... så utrolig vanskelig med dette forumet, fordi man har hørt så mye forskjellig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå