Gå til innhold

Min bomtur (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går skjedde noe jeg var helt uforberedt på..

Klokka var ca 02.00 om natta og jeg begynte å få rier etter sex. Trodde først det bare var kynnere, men etterhvert ble de litt vel smertefulle, og klokka 04.30 ringte jeg til føden bare for å forsikre meg. JM i telefonen sa jeg var i startfasen og kunne prøve å sove litt hjemme osv. Fikk ikke sove i det hele tatt fordi riene kom med 3 minutters mellomrom stort sett hele natta..

Klokka 07.30 bestemmer jeg meg for å gå en tur med hunden bare for å "hjelpe til" litt. Jeg setter meg på huk og SPLÆSJ der kom det noe fossende. Truseinnlegget jeg hadde på meg gikk fra tørt til gjennomtrukket på 0,1 sekund og jeg var sikker på at vannet hadde gått.. men alt var blodrødt! Ringte sykehuset som sa at jeg skulle komme ut med en gang, Så tok med bagen og helsekortet og reiste avgårde. Supergiret og suprehappy nå for at ting virkelig skjedde og ventetiden var over.

På sykehuset ventet vi litt, tok en del målinger og alt stod bra til.. Riene fortsatte og jeg hadde fått 3cm åpning. Vannet hadde ikke gått. Svært lovende ikke sant?

Siden hverken jeg eller sambo hadde spist fikk vi dra for å ta oss mat i 10.30 tiden og komme tilbake etter et par timer. Måtte ha 4cm åpning før fødselen var "aktiv". Var slapp og sliten og fikk sovet etter litt mat, så vi kom tilbake på sykehuset klokken 13.00. Ting var mildt sagt stagnert. Riene var svake og langt i mellom og det var ikke kommet noe mer åpning.. Blødde også mye mindre.

"Sånt som kan skje det" fikk jeg vite, og ble sendt hjem for å vente..ER SÅ SKUFFET!! Aner ikke hvor lenge jeg blir å vente.. Kan jeg gå til termin? Har hatt "rier" helt siden da, innimellom kan jeg ha 5min mellomrom i et par timer, så går det 30min mellom hver etc.. Sovet i natt, men har også hatt rier i dag tidlig og fortsatt blodig slim.

Føler jeg er veldig uvitende her, og bor på et lite sted så jeg får ikke tak i min egen JM, hun er her bare 1g i uken. Jeg er av de som hater å ringe og mase på føden om slike "trivielle" ting, men hva om det er mer åpnet nå? Kan de ta vannet eller noe? Jeg blir så trist og lei :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ting forsvinner fort nedover lista her, men det virker ikke som om flere har opplevd noe slikt?

Skrevet

Tror nok du kommer igang med fødsel i løpet av kort tid - dersom ikke noe har skjedd innen 24 timer ville jeg kontaktet føden igjen ! Siden du tross alt går med åpning og det der! Mat, hvile og en del aktivitet (gå oppe) i passende porsjoner... ventet i 12 timer fra litt fostervann gikk til fødselen så smått begynte selv med min nr 2!

Lykke til!

Skrevet

Lykke til, er sikkert like rundt hjørnet nå! Håper du er dratt til føden igjen da ;-) !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...