knøttet 2007 Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 Hei! Det nærmer seg...gulp! Jeg får masse spørsmål om jeg er stor nok til å føde. Vet det ikke har så mye med de ytre fysiske mål å gjøre, men er det ikke vanlig å sjekke hvis man er i tvil? Jeg er nå blitt i tvil!!
Astro - 27.07.11 Skrevet 30. april 2007 #2 Skrevet 30. april 2007 Jeg har en mormor + en søster som i ettertid (etter fødsel) har målt bekken fordi de i to tilfeller hver ikke har klart normal fødsel. Det viste seg de hadde for smalt bekken til å føde normalt. Jeg hadde KS sist fødsel, og ble litt engstelig for at kanskje jeg også lider samme sjebne... Sa dette til legen, som sendte henvisning til A-hus for å ta røntgen etter uke 37. Men fikk telefon fra A-hus om at de ikke gjorde slike målinger da røntgen kan skade fosteret. Så da skal jeg prøve føde normalt, men at de har i bakhodet mitt "slektstre", slik at det kanskje bærer fortere til KS dersom det oppstår problemer... Må si jeg er litt engstelig ja!!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #3 Skrevet 30. april 2007 De eneste gangene de måler bekkenet er hvis du har "diagnosen" kortvokst, husker ikke i farten hvor lav du må være for å få den diagnosen, men det holder ikke å bare være litt lav.. Men venter du et stort barn kan du få keisersnitt av den grunn. Litt forskjellig fra sykehus til sykehus, men her får du keisernitt hvis du vil ha det når ungen blir estimert til over 4700g.
vær_85 Skrevet 30. april 2007 #4 Skrevet 30. april 2007 Mormoren min hadde problemer med sine to fødsler og mamma måtte ta haste-keisersnitt med meg og planlagt keisersnitt på broren min fordi det viste seg at hun hadde alt for smalt bekken. Dette er jo ofte arvelig og jeg har derfor vært svært bekymret for at jeg skal havne i samme situasjon under min fødsel. Jeg tok dette opp med jordmor tidlig i svangerskapet, men hun sa da at legene mest sannsynlig ikke ville måle bekkenet. Men jeg tok dette opp igjen sist gang og sa at jeg kvir meg til fødsel og tenker veldig mye på dette her og det gjør også min forlovede. Så jeg blir henvist til sykehus og røntgen for å avklare om jeg må ta keisersnitt. (noe jeg helst ikke vil, men heller det en å risikere barnets og mitt eget liv under normalfødsel hvis det er for trangt). Jeg vil derfor råde deg til å ta det opp med jordmor og ta det derfra. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå