spindel Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 Trodde man skulle føle seg tryggere andre gangen man var gravid jeg, men jeg har blitt mye mer engstelig, spesielt nå på slutten. Lørdag trodde jeg at jeg lakk fostervann og ringte på føden, men konkluderte med at det ikke var det. I går og i dag har jeg vært kvalm, hatt hodepine og knivstikksmerter nederst i magen (bekymrer meg for svskforgiftning), men om jeg ringer føden nå igjen tror de vel jeg er hysterisk. (Jordmoren min er bortreist til torsdag). Flere som er mer usikre og mer på vakt denne gangen?
Ane** Skrevet 30. april 2007 #2 Skrevet 30. april 2007 Ja sånn har jeg det også. Hittil sluppet å ringe føden, men er så mye mer bekymra enn jeg var første gang.. Gruer meg mye mer til fødsel enn jeg gjorde første gang osv... Iallefall nå på slutten merker jeg at "fødselsangsten" setter inn...
Leddgikt Skrevet 30. april 2007 #3 Skrevet 30. april 2007 Ja! Jeg er enda mer redd denne gangen for at det skal være noe galt! Det gikk helt fint sist, men jeg er likevel redd for at det er noe galt med denne babyen. Hjalp mye med ultralyd sist uke, men jo... Er kanskje enda mer klar over hvor fantastisk heldige vi var sist, kanskje det er derfor jeg er så engstelig nå? Det hjelper heller ikke at jeg har vært dårlig kjempelenge, og ikke har spist sunt for fem øre.. Nå knasker jeg bare saltstenger hele dagen. Ikke akkurat den kosten de anbefaler gravide.. "Du skal ikke spise dobbelt så mye, bare dobbelt så sunt.." Liksom...
Astro - 27.07.11 Skrevet 30. april 2007 #4 Skrevet 30. april 2007 Jeg føler meg ikke tryggere. Men gruer meg ikke så mye. Forrige gang var en ganske tøff og lang fødsel som endte med haste KS. Så jeg vet egentlig ikke hva det er å føde på vanlig vis... og det er jo litt skremmende. Men har vært med på mange timers slit med veer iallefall... grøss og gru. Jeg gruer meg ja. men på en måte er jeg ikke så hysterisk engstelig som sist. Nå vet jeg iallefall hva det er når vannet går og hva en slimpropp er og hva det er å ha veer. Men de sier ingen fødsel er lik, så det blir spennende å se hvordan denne ender.
varg veum Skrevet 30. april 2007 #5 Skrevet 30. april 2007 Tror jeg bekymrer meg for alt jeg ikke engang viste det gikk å bekymre seg for med første mann...
MAMMA1 Skrevet 30. april 2007 #6 Skrevet 30. april 2007 Jeg tenker det hver gang ei førstegangsvenninne sier det må være bedre andre gangen, å vite hva man skal igjennom.Bare vent, tenker jeg. Nå VET jeg at det er enorme smerter, men heller ikke denne gang husker jeg smertene og vet at de er vondere enn jeg klarer huske.I tillegg hadde jeg vansker med ammingen,noe jeg er bekymret for også denne gang.Slet med plager etter hemmoroider, og gruer for det.Og ikke minst det at jeg er bekymret for om alt går bra med babyen.Har likssom vært så heldig før, kan vi være SÅ heldige å få 2 friske skjønne barn...Men jeg skal jobbe med tankene de siste dagene som er igjen..
3 tette gutter Skrevet 30. april 2007 #7 Skrevet 30. april 2007 JA JA JA Gruer meg mykje meir, det er kun 13 mnd siden sist fødsel, det var setefødsel som endte med ks. Hadde begynt å presse så har jo gått igjennom åpningsfasen, men no er det pressinga eg gruer meg mest for. Samtidig har eg nesten gløymt åssen riene var, trur eg har fortrengt det, synes det gikk så greit sist, så er redd for å gå på en kjempe smell denne gang... ugg, kun 2 uker igjenn til termin og sist kom han en uke før... HJELP....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå