2stk trønderguta Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 Flere som har opplevd noe lignende? han falt mot en lav vinduskarm under stuevinduet, og har en løs flipp på ca 1,5 cm lang og 0,5 cm bred rett gjennom på siden av tunga. Vi fikk beskjed av legen at det ikke er noe å gjøre med det, det må bare få gro av seg selv!.. men det er jo et slit å få i ham mat, og han vil ikke drikke noe særlig. bleien var nesten tørr i mårest (han sov faktisk gjennom hele natten i natt, d hadde jeg aldri trodd!) Legen sa at tunga leger seg selv fort og at d kommer til å se helt fint ut igjen om et par uker. men det ser jo så forferdelig vondt og ubehagelig ut! og han er så sulten, men får ikke til å spise annet enn yoghurt/fruktmos. flippen har ikke vist noe tegn til å begynne å gro på plass enda. den liksom henger og slenger.. uff, dette er så ekkelt! er det noen som har opplevd noe lignende?
Sassy. Skrevet 30. april 2007 #2 Skrevet 30. april 2007 Huff stakkar lille gutt ! Jeg har ikke opplevd lignende. Men tror nok at om han bare får i seg litt fruktmos og slik så er det bra nok. Er nok ikke så godt å spise. Mellomste her hadde en periode der hun ikke spiste særlig,og var til legen med henne. Og da sa legen at : 1 liter is er bedre enn 1 liter ingenting :-) Is er nok sikkert litt godt nå,lindrer sikkert litt. Og prøve å få i væske,om ikke han drikker særlig,hadde jeg nok ringt lege/legevakt og hørt med de. Er jo væskeinntaket som er viktigst :-) Lykke til med lillegutt da,håper det gror snart :-)
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 30. april 2007 #3 Skrevet 30. april 2007 Ja jeg har en bekjent som har en datter som kløyvde tungen, og hun fikk samme beskjed at tungen måtte lege seg selv, og det gjorde den, men vet ikke hvor lang tid det tok.
*Magic* Skrevet 30. april 2007 #4 Skrevet 30. april 2007 Bare et lite tips:) For å prøve å få i han mer mat, så kan du "kjøre" middagen hans i en kjøkkenmaskin slik at den får omtrent samme glatte konsistensen som fruktmos. Det var den eneste måten jeg fikk i gutten min middag på da han var syk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå