Gå til innhold

hjelp hun sover ALDRI

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min fem uker gamle baby liker rett og slett ikke å sove! Bruker n mesteparten av min energi og dag på å få henne til å sove. Har funnet ut at hun blir overtrøtt hvis hun er våken mer enn en til to timer om gangen. Men det går rett og slett ikke. Er på grensen til å bli kjempe irritert på babyen, og vet at det er helt tragisk. Men har prøvd alt. Kan heller ikke drive å gå lange turer midt på natten, for hun sovner som regel i vogna.

Hun får nok mat, for hun legger godt på seg.

Men nå trenger jeg hjelp! Hva skal jeg gjøre for å få henne til å sove?!?!?!?

Kan legge til at hun griner en del, men det er ikke sånn "kolikk-skriking", mer syting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, høres utrolig slitsomt ut!! Tror at du gjør deg selv en god tjeneste ved å ikke gå lange turer på natta med henne. Små babyer blir ofte godt vant. Har en venninne hvis baby aldri sov. Hun måtte trille baby i søvn til hun var godt over året i vogna. Ikke greit det heller......

Det jeg kan si, er at dette vil gå seg til når hun blir eldre. Men tips jeg har lest her inne, er skru på støvsuger, radiostatikk (susing mellom kanalene), kjøkkenvifta, det finnes vibrerende vippestoler, vibrasjon du kan sette på senga. Dette er seff en løsning for en kortere periode, og så kan du lære henne å sovne selv når hun blir gammel nok til det.

Skrevet

Når mathias var på den alderen hadde han noen uker som han var sånn.. nektet å sove.. ble så slitsom å ha med å gjøre.. for han bare sutret.. Men det ga seg selv.. og nå er han våken omtrent to timer før han tar en dupp igjen.

( han er 15 uker nå..)

Skrevet

Takk for svar. Og det hjelper alltid å høre om folk som har samme erfaringer- spesielt hvor det har ordnet seg:) Det verste er at det liksom ikke blir noe tid for kos, for alt dreier seg bare om å få babyen til å sovne etter maten. Og vi er såååå redde for å venne henne til masse vugging, trilling og pupping før hun sovner.

Skrevet

skjønner hva du mener.Det var sånn det var en periode her å.. MÅTTE få han til å sove.. men han ville jo ikke.. hehe.. Heldigvis går det over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...