Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 Jeg har bare 1 barn, så jeg ser ikke helt behovet ennå til å ha barnepike, au pair o.l. Når nummer 2 og 3 kommer vil jeg ha slik hjelp. Veldig vanlig her jeg bor, og flere av venninnene mine har det. De lager mat, vasker huset, er venninne, passer barna og glir naturlig inn i familien. For 4000 i mnd kan du få alt dette, og jeg må si jeg gleder meg litt! Noen med erfaring som vil fortelle litt om hvordan de har det?
yasmina Skrevet 30. april 2007 #2 Skrevet 30. april 2007 Vi skal ha det, hun ankommer nok denne uken her. vaar en en del billigere enn det du nevner, men har de samme pliktene. Hun vil derimot ikke bli en del av familien, men en ansatt. Hun vil ha egen leilighet i hagen med kombinert kjokken og stue, soverom og bad. Hun skal vaske og passer barna hovedsaklig da vi foretrekker aa lage egen mat som er litt mer i traad med den norske vi pleier aa ha. Hun vil ha 12 timers arbeidsdag og vi vil betale ekstra for barnevakt om kveldene eller evt at hun faar fri paa dagen istedet. Ettersom at vi lager middag selv vil vi lage til henne ogsaa, men hun vil spise etter vi er ferdige. Hun vil ha fri hver fredag ettersom at det tilsvarer sondag her og mannen da er hjemme fra jobb. Hvis jeg skal ha begge barna med meg ut ol vil jeg i noen tilfeller ta henne med meg slik at hun kan hjelpe meg, andre gang er ikke. Vet ikke om det er noe spesielt du lurer paa, men slik er det her iallefall. Kan jeg forresten spoerr hvor du bor, vi er i Forente Arabiske Emirater.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #3 Skrevet 30. april 2007 Forente Arabiske Emirater, ja! Tenkte det var noe merkelig her, for det var litt av et strengt regime du hadde , hehehe! Det er ikke vanlig å behandle folk som slaver her i Norge, vet du! 12 timers arbeidsdag er ikke en gang lov her, og en 18-20 år gammel jente ville vært for utslitt til å kunne passe på barna mine om hun ble drevet slik! Ja, jeg bor i Norge litt utenfor hovedstaden på et lite tettsted. Her møtes aupairene og barnepikene med alle barna, og jeg forstår at de har det veldig greit sammen. HI
Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #4 Skrevet 30. april 2007 Ingen andre her inne som har barnepike?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #5 Skrevet 30. april 2007 hvordan kommer man i kontakt med disse da? Er det privat eller gjennom en organisasjon? Jeg skulle gjerne hatt det, men har ikke stort nok hus til at hun kan bo hos oss.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #6 Skrevet 30. april 2007 Du kan feks. gå inn på Atlantis ungdomsutveksling og se land, høre referanser. Synes absolutt det er tryggest med organisert firma, men hadde nok kanskje hatt aupair utenom firma dersom noen jeg kjente hadde gått god for henne. HI
jordbærsjokolade Skrevet 30. april 2007 #7 Skrevet 30. april 2007 12 timers arbeidsdag og fri hver Fredag....Stakkars, stakkars dame, det hørstes forferdelig ut!
vi blir 4 :o) Skrevet 30. april 2007 #8 Skrevet 30. april 2007 vi har ingen nanny, men to venniner av meg har hatt et i et halvt års tid nå.. Jeg må si jeg er litt skeptisk til å la ei jente på 18 år, som ingen av oss kjenner passe lillegull. Dessuten synes jeg det hadde vært slisomt å ha et annet menneske i familien hele tiden! De jeg kjenner har egen leilighet til sine nannyer, men de bor jo allikevel i samme hus, og er stort sett sammen med familien. For meg virker det som at de nå er tre voksne i forholdet, og ikke to som før.. men mine venniner er veldig fornøyde, og det er jo deilig å få hjelp, samt at de nesten alltid har tid til å sitte ekstra barnevakt! det får holde med vaskehjelp her..)
Anina Skrevet 30. april 2007 #9 Skrevet 30. april 2007 Vi hadde en kjempeflott jente her hos oss et år. Helt fantastisk deilig å ha en au pair som er helt perfekt. Hun haddde eget rom i huset, spiste sammen med oss og var som en del av familien. Hun elsket å vaske hus slik at hun gladelig tok ukesvasken selv om det ikke var meningen. Lagde middag når vi kom sent hjem fra jobben, fantastisk med ungene elsket av naboene... Kan ikke få fullrost henne nok:-) Nå skal naboene våre ha au pair, og jeg er grønn av misunnelse. Men med begge ungene i barnehage har jeg ikke det helt store behovet lenger. Men vær snill å ta godt vare på disse jentene. Au pairen vår hadde flere venninner fra hjembyen sin som også var au pairer i Norge, og de ble behandlet som dritt. Jeg har kontakt med to av de i dag og de eneste gode minnene de har fra Norge var da de var på besøk hos oss og ble behandlet som likeverdige mennesker. Trist... Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #10 Skrevet 30. april 2007 Jeg lover å behandle henne kjempefint! Skal ta henne med på shopping og kjøpe klær og sko. Hun skal få god lønn, og aldri føle seg som en "arbeider". Dette er ikke meg eller min families natur i det hele tatt. Det jeg er interessert i er avlastning. Jeg vokste selv opp med barnepiker (norske) og har bare gode erfaringer med det! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå