Gå til innhold

jippi løs avføring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er lov og være glad for det..hehe.

Når jeg var på omvisning på sykehuset så fortalte jordmoren at et tegn på at fødselen nærmet seg var og ha løs avføring.

Har hatt 3 ganger daglig(vanlig avføring)og nå i dag helt løst....sitter her og smiler litt!!!!

Er alt man bli glade for!Kan jo ta sin tid for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da. Jeg håper ikke det gjelder alle. Jeg har også blitt veldig løs i magen fortiden. men jeg har igjen. 33 dager, og jeg tror jeg trenger de dagene for å forberede hodet mitt litt bedre :-)

Men jeg håper for din del aurora at dette er et tegn på et eller annet. :-)

Skrevet

Hehe, ikke førr å legge lokk på "gleden", men har hatt det en stund nå, det vil si ett par uker.. har termin 6. mai å kjenner ingenting her nei :P

Skrevet

Beklager, jeg tenkte også slik, hadde løs avføring like før helga og hele helgen, men nå er jeg knall hard i magen igjen - og jeg er skikklig lei nå, og bare 6 dager over termin.... Sukk! Laaaaange dager! Nesten så jeg får lyst til å høre om noen har skikkelig sikre metoder for å sette i gang fødsel.

Skrevet

Jeg har hatt det det i flere dager også i tillegg til skikkelige mens-murringer, men ingenting skjer. Har termin idag. Men han kommer vel når han er klar...

Skrevet

Synes ikke jm skal komme med slike synspunkter, det er jo ikke noe man kan lese seg til i disse bøkene man får eller noen annen plass.Man får bare falske forhåpninger.Jeg har hatt løs og treg mage om hverandre, uten fødsel av den grunn...

Skrevet

Men det er jo litt i det! Det er hormonet prostagalndin som gjør at man får løs mage, det samme som skjer når man har mensen, for da er det økt produksjon av det hormonet i kroppen. Det er også prostagalandin som utløser sleve fødselen når den tid kommer og det er det hormonet i sperm som gjør at livmorhalsmunnen blir mer moden. Men slvfølgelig, kun hvis kroppen slev er med på det! Man kan gjøre alt mulig for å prøve å sette i gang og se etter allle mulige tegn, men til 7. og sist MÅ kroppen slev være klar for fødsel, det er den som bestemmer :)

Skrevet

He he ja her tar man alle tegn :-)

Jeg fikk løs avføring i går og hadde det igjen i dag. Det er full aktivitet i magen både på lille gutt og sammentrekninger. Problemet er bare at sammentrekningene STOPPER OPP etter å ha holdt på i mange timer. KJEDELIG. Magen strammer seg slik at rompa på lillegutt står rett ut og det er skikkelig ubegagelig. Ser helt komisk ut også :-)

Vi får bare håpe Aurora at det er tegn på at fødsel er i gang hvis ikke får vi satse på fullmånen :-)

Skrevet

Hihi, venter på det samme! :P

(Da jeg ble innlagt med fare for at det var for tidlig fødsel på gang ble jeg faktisk spurt om hvordan avføringen var, så noe sammenheng har det. )

Skrevet

Men ingen kan vel si helt sikkert hva det er som utløser fødselsriene?Det man antar er at det er lungene som skiller ut noe (kanskje det hormonet du snakker om), og dermed setter det hele i gang.

Skrevet

Nei man har ikke løst sleve koden på hva som setter i gang det hele, men hormonet prostaglandin er med i prosessen. Ganske utrolig egentlig, de forsker og finner ut utolig mye annet, men det som er det mest naturlige i verden har de ikke klart å finne ut av.... artig! Enda en grunn til å tenke over hvor utrolig FANTASTISK menneskekroppen er!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...